چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
همایش منطقه ای توانمند سازی تشکل های شاهد و ایثارگر در قم

حوزه/ همایش منطقه‌ای توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری با حضور مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکتهای مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و دبیران و مسئولان تشکل‌های ۵ استان به میزبانی قم آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همایش منطقه‌ای توانمندسازی تشکل‌های ایثارگری با حضور مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم و دبیران و مسئولان تشکل‌های ۵ استان به میزبانی قم آغاز شد.

دکتر رحیم نریمانی، مدیرکل دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست گفت: برای ایجاد تشکل در تراز انقلاب به دنبال نگاه تحولی با استقبال از نظرات و ایده های تشکل ها هستیم.

وی تاکید کرد: قشر ایثارگر نسبت به سایر اقشار در امور خیریه یک گام جلوتر است، حضور خیرین و اهداکنندگان اعضا در بین جانبازان و ایثارگران برگرفته از نگاه معرفتی این قشر ارزشمند است که زمانی از جان و اعضا و جوارح خویش گذشتند و امروز از مال خود در راه رضای حضرت حق انفاق می‌کنند؛ اسلام بر زیست اجتماعی و حضور حداکثری توجه و تاکید فراوانی دارد چرا که اجتماع باعث اقتدار و همبستگی است.

نریمانی افزود: در ۵ منطقه تشکل‌ها تحت آموزش قرار گرفتند امروز بحث مشارکت از اهمیت بسیاری برخوردار است تلاش داریم سال آینده را سال شکوفایی و تعالی تشکل‌ها قرار دهیم و بتوانیم از این آموزش‌ها بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام حسن هنرمند، مدیر کل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قم نیز گفت: در همایش توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میزبان مسئولان و دبیران تشکل‌های استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر،کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری هستیم.

حجت الاسلام هنرمند افزود: تشکل ها از گذشته نقش موثری در خدمت رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران داشته اند و بازوی توانمند بنیاد در مسیر خدمت رسانی کیفی هستند.

گفتنی است، دوره‌های آموزشی در قالب کارگاه‌های آموزشی با حضور نزدیک به ۶۰ نفر از این عزیزان در موضوعات آشنایی با اصول برنامه‌ریزی راهبردی برای سازمان‌های مردم نهاد، آشنایی با اصول توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد پویایی و شتاب در رشد سازمان‌های مردم نهاد و آشنایی با اصول و مبانی ارتباطات انسانی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در هتل شاهد قم برپا است.

در پایان این مراسم از خادمان افتخاری ایثارگر حرم مطهر حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران و جمعی از خیرین ایثارگر استان قم تجلیل صورت گرفت.

از دیگر برنامه‌های این مراسم کاشت نهال به نام شهدا در اسفند ماه و در آستانه روز شهید بود که با حضور دکتر نریمانی، حجت الاسلام هنرمند و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در محوطه هتل شاهد قم غرس شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha