دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
رذ

حوزه / امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه علی رغم همه کاستی ها و مشکلات، حرکت ملت ایران در صحنه های مختلف نظام رو به رشد می باشد گفت: باید حداکثر توان خود را برای تشویق حضورحداکثری مردم در انتخابات به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه بخش کویرات آران و بیدگل در مصلای این شهر ضمن تبریک میلاد با سعادت آخرین منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و روزجهانی مستضعفان، گفت : امام جواد علیه السلام فرمود از جمله افرادی نباشیم که در ظاهر و علنی خودمان را دوستان خدا و انسان متدین و خوبی جلوه دهیم اما در خفا دشمن خدا باشیم.

امام جمعه ابوزید آباد تصریح کرد: انسان نباید نزد مردم تقوا و درستکاری را رعایت کند و ظاهری آراسته داشته باشد ولی در خفا و خلوت معصیت خدا نماید.

حجت الاسلام قاسمی ضمن اشاره به هشتم اسفند ماه سالروز تاسیس امور تربیتی گفت: در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی نهاد امور تربیتی با هدف تعمیق و گسترش ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش کشور شروع به شکل‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنردر دوران تصدی آموزش و پرورش در سال ۵۹ اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس نمودند تا دانش آموز آن را به ارزش‌های اسلامی و دینی ترغیب و آشنا نمایند یاد آورشد: مرحوم شهید رجایی مربیان امور تربیتی را سربازان انقلاب در آموزش و پرورش نامیدند و شهید باهنر نیز مربیان امور تربیتی را هم صف با انبیا و با امام عادل معرفی کردند چرا که دانش آموزان را با توحید و خدا و پیامبر و دین و ارزش‌های والای اسلامی آشنا می‌کنند.

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه امام راحل فرمودند اگر تهذیب نباشد علم توحید هم به درد نمی‌خورد ،؛ مهمترین وظیفه نهاد مقدس آموزش و پرورش در مدارس را انتقال ارزش‌های دینی دانست و گفت: مهمترین هدف امور تربیتی نیز در مدارس حفظ و حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قاسمی بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات سبب مأیوس شدن دشمنان می شود و عدم شرکت آنان را گستاخ می کند تا اعمال مجرمانه و خراب کارانه خود را بیش از پیش علیه مردم ما انجام دهند.

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه علی رغم همه کاستی ها و مشکلات، حرکت ملت ایران در صحنه های مختلف نظام رو به رشد می باشد گفت: باید حداکثر توان خود را برای تشویق حضورحداکثری مردم در انتخابات به کار بگیریم.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد : رفع نواقص و مشکلات و افزودن به پیشرفت ها بدون حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رای با انتخاب اصلح حاصل نمی شود.

امام جمعه ابوزید آباد در ادامه ضمن اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبتنی براینکه مجلس شورای اسلامی یکی از قوای مهم کشورمان است گفت : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در ۱۱ دوره از مجلس شورای اسلامی طیف‌های گوناگونی در ترکیب نماینده‌های مجلس حضور تشکیل شده است برخی از افراد که با پشتیبانی یک گروه و یا فرد خاص حمایت مردم را جلب کردند و به مجلس راه یافته‌اند اما برخی از همین افراد که با عنوان نماینده طیف چپ یا راست وارد مجلس شدند رنگ عوض کرده و در مجلس به شکلی مخالف آنچه گفتند بودند عمل کرده اند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه مجلس اشخاص سیاسی لازم اقتصاددان و مطلع بر اوضاع جهان لازم دارد. خاطرنشان کرد : نماینده با تعهد به اسلام باید موافق جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه ابوزید آباد با بیان اینکه فرد اصلح باید قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشورباشد ابراز داشت : مجلس در بزنگاه‌های حساس کشور برای ادامه راه خود به فردی نیاز دارد که درمرحله اول با قدرت تصمیمات خاص خود را اتخاذ کند دوم اینکه دارای تفکر معقول و شجاعت در عمل باشد.

حجت الاسلام قاسمی خستگی ناپذیری و روحیه جهادی را از دیگر ویژگی های نماینده اصلح دانست و افزود: نماینده مجلس در مواجه با مشکلات مردم باید خستگی ناپذیر بوده و برای حل این مشکلات همت جهادی داشته باشد.

وی افزود: نماینده‌ ای که در مواجه با مشکلات، همت حل آن‌ها را نداشته باشند نباید در مجلس حضور داشته باشد، چرا که صندلی و مکان یک فرد دغدغه‌مند را اشغال کرده و هزینه بیت المال را هدر می‌دهند.

امام جمعه ابوزید آباد حضور در بین مردم و دانای نیازهای جامعه را از دیگر ویژ گی های نماینده اصلح دانست و یاد آورشد: یک نماینده خوب و طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب فردی است که همواره در میان مردم حاضر شده و با شناسایی نیازهای آن‌ها در صدد رفع این نیازها بر آید.

حجت الاسلام قاسمی بصیر، هوشمند، با تدبیر و با برنامه‌ را از دیگر ویژ گی نماینده اصلح دانست و یاد آورشد : نماینده باید با بصیرت و هوشمندی امور و مشکلات مردم را از را ههای قانونی پیگیری و برطرف نماید.

امام جمعه بخش کویرات اجرای عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی و حرکت در جهت آرمان‌ها و پیشرفت کشور را دیگر خصوصیات نماینده خوب دانست و گفت: نماینده ملت باید همواره به عنوان نماینده واقعی مردم برای اجرای عدالت تلاش کرده و با بی‌عدالتی‌ها مبارزه و در جهت تحقق آرمان های انقلاب تلاش نماید.

حجت الاسلام قاسمی ضمن اشاره به دیدار شرکت کنندگان در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با مقام معظم رهبری گفت: معظم له در این دیدار فرمودند امروز مسئله بزرگ جهان اسلام غزه است آیا سران و مسئولان کشورهای اسلامی به تعلیم و معرفت قرآنی درباره غزه عمل می‌کنند چرا سران کشورهای اسلامی قطع پشتیبانی از صهیونیسم را اعلان نمی‌کنند.

امام جمعه ابوزید آباد برلزوم قطع رابطه کشورهای اسلامی از رژیم کودک کش صهیونیست تاکید کرد و گفت : مردم غزه، فلسطین و مقاومت فلسطین به هر نحو ممکن پشتیبانی و کمک بشوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha