یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه شورای اداری متفاوت استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سهم ۹ میلیاردی استان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون تنها ۲۲ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج ،سردار حسن حکمتیان در جلسه شورای اداری این استان که در کارگاه ساخت درب باب المهدی علیه السلام که واقع در حسینیه حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد ضمن بازدید مسئولین استانی از پروژه ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین،(ع) گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات محصول زحمات حاج قاسم عزیز است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویراحد با اشاره به مسئولیت سپاه قدس در عمق بخشی نظام اسلامی بیرون از مرزها ، افزود: این مأموریت بر عهده شهید سلیمانی بود رسالتش مقابله با گروهک تروریستی و داعش و استکبار و ایادی دست نشانده در حوزه جنگ سخت نبود در حوزه جنگ نرم و جهاد فرهنگی هم کارهای ماندگاری کردند.

سردار حکمتیان یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی وقتی دیدند فضای موجود حرم‌ها در شأن ائمه اطهار نیست با مشورت رهبری ستاد توسعه عتبات عالیات را بصورت مردمی در گستره جهان شکل داد.

وی ادامه داد:همه مسلمانان اهل بیت و فرزندان پیامبر را دوست دارند و بعنوان فیض کامل و نیاز مطلق از آنها بهره می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به شکل‌گیری ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات در استان بیان کرد: یکی از مأموریتهای ستاد خدمات‌دهی مواکب به ۲۰میلیون زایر عتبات است که ۱۲۰ موکب در استان خدمات ارائه می دهند.

وی مأموریت دوم ستاد را کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات دانست و گفت: در این راستا پروژه ساخت درب باب المهدی حرمین عسکرین در سامرا به استان ما واگذار شده است.

سردار حکمتیان با بیان اینکه بعضی از استانها پروژه های منحصربفرد انجام می‌دهند گفت: استان ما بخاطر ظرفیت ها تاکنون پروژه‌ای محقق نشده است باب المهدی به استان واگذار شد ۸۰درصد تکمیل شده و طی بازه زمانی کوتاهی تکمیل و راهی عراق و نصب خواهد شد.

وی تأکید کرد: خادمان ستاد فرصتی از زندگی خود را برای خدمت به ائمه اطهار وقف کرده اند توقع این است سهم استان در توسعه و بازسازی عتبات محقق شود .

این مسئول سهم استان در این هدف را ۹ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که از این مبلغ تاکنون ۲میلیارد و ۶۰ میلیون تومان یعنی حدود ۲۲ درصد جمع آوری شده است.

وی همکاری بخش صنعت و دیگر حوزه‌ها برای تحقق این سهم را لازم خواند و گفت: هر مسئول به عنوان سرشبکه برای جمع‌آوری کمک‌ها همکاری داشته باشد نگاه ما این است دست همه مردم در سفره اهل بیت باشد بزرگترین کار فرهنگی است.

سردار حکمتیان با اشاره به هیأت امنایی بودن ستاد بازسازی و توسعه عتبات گفت: وقتی بنده در وبینارها و نشست‌ها گزارشی از میزان کمک‌ها اعلام می‌کنم خجالت می‌کشم استانی ۱۰۰ درصد شیعه که در همه عرصه‌ها پیشتاز است در جمع آوری کمک به اهل بیت پایین ترین رقم را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha