پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
رحیمی صادق

حوزه/  حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق بیان کرد:ما خطاها و لرزشهای ۴۵ سال انقلاب را می بینیم عده ای که انتظار نداریم می لغزند از این نکته سرچشمه می گیرد ما و همه روحانیت به شدت نیازمند احیای ولایت پژوهی در بین مردم هستیم ، اما بار اصلی بر دوش خبرگان و نماینده ها است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویر احمد، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق در حاشیه همایش شکوه مشارکت با قدردانی از بزرگواری، ادب و مهمان نوازی مردم کهگیلویه و بویراحمد گفت:به این روحیه و صداقت و این ادب و مهمان نوازی مردم این دیار در رأس اساتید و علما و روحانیت آشنا هستم و احترام می گذارم.

وی بیان کرد: این تلاش ها و کارهایی که ما انجام می دهیم در مقابل جانفشانی شهدا و شهید سلیمانی که ۴۰ سال پوتین جنگ از پا درنیاورده بود جای شرمندگی است بیش از این باید کار کرد برای نظامی که حاصل خون شهداست ما میراث دار چنین عظمت و چنین نعمت بزرگی هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه روحانیت همیشه باید پشتیبان مردم و در عین حال نقاد منصفانه نسبت به مشکلات باشد، افزود: از روز اول که وارد عرصه کار اجتماعی شدم دوران انقلاب به اقتضای سن حضور پیدا می کردم و از سال ۶۲ که وارد حوزه شدم از خدا خواستم از روحیه طلبه گری و شاگردی در محضر بزرگان فاصله نگیرم قبل از هر چیزی ما طلبه ایم عناوین و منصب ها و تمجیدها می آیند و می روند اگر زیربنا درست باشد ما می توانیم باعث بی آبرویی برای عناوین نباشیم امیدواریم باعث آبرو باشیم. حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق تصریح کرد: در همه صحنه ها خواسته ام از خداوند احترام به بزرگان و شاگردی در محضر بزرگان است هر چه داریم از مجرای آنهاست که به ما می رسد هر تکلیفی بر دوش ما قرار داده شد بپذیریم.

وی با اشاره به مسئولیت های خود در ادوار گذشته گفت: با وجود پیشنهادها احساس می کردم تکلیفم در کف حوزه و تدریس و تحقیق و پژوهش است، دربحث امامت جمعه اصلا در ذهنم نبود شورای سیاستگذاری تکلیف کردند ،مدیریت حوزه علمیه در شرایط سخت که فضا در دست کسانی بود که فرهنگ ولایی را برنمی تابیدند و ورود به حوزه فارس میدان مین بود اما پذیرفتم چون احساس تکلیف کردم.

نامزد انتخابات خبرگان رهبری گفت: امسال قصد حضور در انتخابات نداشتم بزرگی فرمود هر کس می تواند تکلیف است ثبت نام خبرگان جالب نیست ،یکی دو ساعت آخر ثبت نام کردم مصر به آمدن تهران داشتم ولی بزرگان فرمودند تکلیف است در این استان حضور پیدا کنید و من بر عهد گذشته پذیرفتم، نیامدم با آیت الله ملک حسینی رقابت کنم احساسم این است رقابت، عرصه خدمت به مردم است عرصه دفاع از نظام و انقلاب است، جز این اگر بنگریم خسارت است افتخار می کنم در محضر مردم این استان صد درصد شیعه هستم .

وی ادامه داد: یک نکته همواره در ذهن حقیر بوده رسالت مجلس خبرگان و عزیزی که بار سنگین نمایندگی خبرگان را می خواه بر عهده بگیرد، دو رکن اساس نظام ما امامت و امت است زمانی هر دو به نتیجه می رسند که رابطه بین این دو برقرار شود مجلس خبرگان جایگاه نقطه اتصال این دو نقطه است و نمایندگان خبرگان اصلی ترین رسالتشان(انتخاب رهبر)- که امیدوارم فرصتش هیچ وقت فراهم نشود و خداوند رهبری رهبر عزیز را حکومت جهانی حضرت ولی عصر متصل کند- هم در راستای همین وظیفه اصلی است

مدیر حوزه علمیه تهران گفت:احساس می کنم دو وظیفه اصلی به عهده نماینده خبرگان است باید اتصال ولایت و جایگاه ولایت و رهبری برای مردم تبیین شود ،آن چنان که باید تبیین نشده است و ما خطاها و لرزشهای ۴۵ سال انقلاب را می بینیم عده ای که انتظار نداریم می لغزند از این نکته سرچشمه می گیرد ما و همه روحانیت به شدت نیازمند احیای ولایت پژوهی در بین مردم هستیم ، اما بار اصلی بر دوش خبرگان و نماینده ها است.

وی با استناد به آیاتی از سوره نساء تصریح کرد: در انتخابت بحثی داریم آیا کاندیدا باید التزام عملی به ولایت داشته باشند یا التزام قولی هم لازم است ،هر دو لازم است التزام قلبی هم لازم است در دلش هم وقتی از حرف ولی اطاعت می کند احساس نگرانی نکند لذت ببرد منویات هر ولی را باید فهمید و تا پای جان پای او ایستاد اما ولایت در استان شما که ۱۰۰ درصد پیرو اهل بیت اند این چنین در بین مردم جا افتاده است؟ به نظرم باید خیلی در این زمینه کار شود.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان در تبیین وظیفه دوم نمایندگان خبرگان رهبری گفت: یک شیوه گفت و گو با مردم در نماز جمعه داشتم شیوه پرسمان بود، نشستن در بین مردم و شنیدن حرف مردم و پاسخ و استدلال منطقی برای حل گره های ذهنی اکثریت مردم اگر شبهه انها شنیده شود و پاسخ منطقی بگیرند قانع می شوند کرسی های آزاداندیشی را رهبری دعوت کردند. یکی از ارکان پیشتاز در این صحنه نمایندگان خبرگان رهبری است اگر این دو نقطه متصل شوند می شود مشکلات را گره گشا و مسئولین را در جریان مشکلات قرار داد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha