شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
نرجس شکرزاده

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اهتمام حاکمیت در راستای افزایش بودجه های فرهنگی باید توأم با نظارت و راهبریِ درست در این زمینه ها باشد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به گفته اخیر رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر افزایش ۲۸هزارمیلیارد تومانیِ بودجه فرهنگی کشور در سال آینده اظهار داشت: توجه به این مساله البته می تواند تحول آفرین باشد چرا که اگر هوشمندی در افزایش بودجه های فرهنگی وجود داشته باشد و از آن سو نظارت قوی بر هزینه کردها داشته باشیم، آثار بسیار خوبی نیز مشاهده خواهیم کرد.

وی افزود: واقعیت آن است که علیرغم تأکید مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام بر اهمیت و حساسیت مسایل فرهنگی این امور و مسائل هنوز هم به شکل مطلوب ساماندهی نشده و حال آن که نهادها و سازمان‌های مختلفی مشغول کار فرهنگی هستند و بعضاً بودجه های قابل توجهی نیز دریافت می کنند.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: اولویت دادن به فرهنگ و حمایت مادی و معنوی از این عرصه یک بحث است و بحث دیگر لزوم نظارت هدفمند و راهبریِ درست در عرصه های فرهنگی است که به نظر می رسد همچنان در هر دو بُعد دچار ضعف ها و نقص هایی هستیم.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرموده اند ضرورت وجود فرهنگ به سان اکسیژن برای تنفس آدمی است و لذا اهمیت بیشتری حتی نسبت به مساله اقتصاد دارد.

شکرزاده بیان داشت: بی توجهی و کم توجهی به مقوله فرهنگ و مسایل فرهنگی باعث می شود که کلیت جامعه متضرر شود هر چند که تأثیر مباحث فرهنگی معمولاً طولانی مدت ظاهر می شود و نباید از این نکته مهم غافل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha