شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: مربیان پرورشی الگو دهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان امروز در همایش طلایه داران تربیت در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد گفت: بعد از خانواده، مدرسه به ویژه مربیان تربیتی و پرورشی نقش مهمی در تربیت کودکان و شکل گیری شخصیت آنها دارند. نقش الگویی مربی، در تربیت دانش آموزان غیر قابل انکار است و بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: ارتباط نزدیک مربیان با دانش آموزان و نفوذی که بر آنان دارند، نقش مهمی در سلامت فکری و روانی آنها ایفا می‌کند. این تأثیر و نفوذ ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم صورت پذیرد و به شیوه‌های گوناگون مثل تقلید، الگوسازی و گاهی اوقات، همانند سازی بروز کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه مربیان باید تلاش کنند علاوه بر کارهای تربیتی و پرورشی در مدارس، الگو دهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قرار دهند، بیان داشت: همان سال‌های ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بود که نهادی در آموزش و پرورش با عنوان «امور تربیتی» با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۵۹ اقدام به تأسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا دانش آموزان را به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: هشت اسفند ماه سال ۵۹ بود که ستاد امور تربیتی در مدارس ایران توسط این دو شهید بزرگوار تأسیس شد. ستادی که از همان ابتدای تأسیس به دنبال انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس و تربیت و بازسازی دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی بود.

گفتنی است: در این همایش از ۱۸۰ نفر معاونین و مربیان پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی، مشاورین مدارس، مدیران فعال تربیتی و پیشکسوتان تربیتی شهرستان دشتستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha