شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر از امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان در ایام عید نوروز بازدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام سید موسی موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و دریافت آمار از شهرستان‌ها، تا روز هشتم فروردین امسال بیش از ۵۰ هزار نفر از همشهریان و زائرین و مسافرین از امامزادگان و بقاع متبرکه سطح استان بازدید به عمل آورند.

وی افزود: همچنین با وجود واقع شدن وقت تحویل سال در صبح زود و لحظات روزه داری، بیش از ۵ هزار نفر از مردم استان به همراه میهمانان و زائران، در کنار امامزادگان بودند و سال جدید را در کنار نوادگان پیامبر و اهل بیت (ع) تحویل کردند که نشانه دلبستگی و پیوند قلبی و پایدار مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه امسال به همت خادمین و هیئت امنا، طی ایام ماه مبارک رمضان هشت محفل جزءخوانی و جمع خوانی قرآن کریم نیز در امامزادگان و بقعه‌های شاخص استان با قرائت قاریان ممتاز کشور و استان برپا شده است، افزود: حدود دو هزار نفر از مردم نیز به طور روزانه در این محافل حضور پیدا می‌کنند و به قرائت قرآن کریم و که در بعضی جلسات مثل حسینیه اعظم زنجان با بیان تفسیر و نکات قرآنی همراه است گوش می‌سپارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: امسال طرح ضیافت بهاری سازمان اوقاف و امور از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۲ فروردین امسال در ۱۰ بقعه و امامزاده شاخص استان به اجرا گذاشته شده که برپایی نمازهای جماعت و منابر سخنرانی، راه اندازی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به سوالات، حضور ۱۲ مبلغ اعزامی از قم در سطح استان برای تبلیغ، اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این طرح در مکان‌های زیارتی شاخص خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: استان زنجان ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه دارد که ۱۰ مورد از آنها دارای شاخص‌ها و استاندارهای کشوری و استانی است و بقیه در رده شهرستانی و محلی رتبه بندی می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha