شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حسن رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: آن چه که موجب پویایی زندگی می شود، احترام متقابل زوجین و تلاش برای ساخت یک زندگی لذت‌بخش به دور از حس رقابت با دیگران است و متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و عوامل طلاق در جامعه امروزی نبود حس، درک و احترام متقابل زوجین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن رحیمی شامگاه سه شنبه در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: نیایش در شب ۲۳ رمضان رنگی دیگر دارد، رنگی از امید و توبه که در آن هر کلمه و هر حرف، نیتی پاک و خالص را به دنبال دارد،این شب، شبی است که قدرت و عظمت خداوند بی‌پایان در آن تجلی دارد و دعاها و تضرعات ما را به سوی الطاف خداوند سوق می‌دهد.

وی در ادامه گفت: از جمله اعمال این شب زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) و اشک ریختن برای حضرت است که این اشک دلها را صیقل می دهد و با اشک چشم ها و توسل به اهل بیت علیهم السلام و توکل به خدا خودتان را در مسیر مغفرت، رحمت خداوند و برکت‌های زندگی قرار بدهید.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی عنوان داشت: امید داریم در این شب عظیم، با تمام وجود و اخلاص، از فرصتی که خداوند به ما عطا کرده است، بهترین استفاده را برده و با دعا و تضرع، به درگاه خداوند طلب بخشش نماییم.

وی در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات جامعه و عوامل طلاق در آن گفت: محبت شوهر به همسر یکی از مهمترین و اساسی ترین عناصری است که یک رابطه زناشویی را پایدار و موفق می کند. محبت و احترام شوهر به همسرش نشان دهنده یک روحیه سالم و مثبت در زندگی است که می تواند تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی زوجین داشته باشد.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: محبت زوجین باید به صورت دو طرفه و متقابل باشد. به عبارت دیگر، هر دو طرف باید تلاش کنند تا احساسات و نیازهای همدیگر را درک کنند و به آن ها احترام بگذارند. شوهر باید توجه و مراقبت خاصی به همسر خود داشته باشد و به نظرات و تصمیمات او احترام بگذارد. همچنین، باید به همسر خود احساس امنیت و حمایت را القا کند و از او حمایت کند تا به رشد و توسعه فردی خود بپردازد.

وی در پایان یادآور شد: آن چه که موجب پویایی زندگی می شود، احترام متقابل زوجین و تلاش برای ساخت یک زندگی لذت بخش به دور از حس رقابت با دیگران است و متاسفانه یکی از مهم ترین مشکلات جامعه و عوامل طلاق در جامعه امروزی نبود حس، درک و احترام متقابل زوجین است و این شب ها فرصتی است تا از خدای متعال بخواهیم لذت ها و ارزش های جامعه را حفظ و تقویت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha