پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
زکات

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام روش‌های پرداخت زکات فطریه به این نهاد گفت: با همکاری شورای زکات استان، ۱۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان آماده دریافت زکات فطریه شهروندان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال پویش زکات فطریه با شعار پرداخت هر خانواده حداقل یک فطریه برای رفع مشکل نیازمندان شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: پایگاه‌های کمیته امداد در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر و همچنین معابر و میادین مرکزی شهرها به منظور جمع‌آوری فطریه، از شب عید فطر مستقر هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: هزار و ۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان بوشهر با همکاری دفاتر کمیته امداد، مساجد، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستایی دهیاران و سایر موسسات مردم نهاد، فطریه و کفارات مردم دیندار استان را جمع آوری می‌کنند که از این هزار و ۵۳۰ پایگاه، ۵۰۹ پایگاه در حوزه شهری و هزار و ۲۱ پایگاه در حوزه روستایی برنامه ریزی شده است.

روشن خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل در پرداخت زکات فطریه شهروندان، در کنار روش‌های حضوری، روش‌های غیر حضوری نیز پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۵*۰۷۷*۸۸۷۷* زکات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد ۴ شماره کارت مجازی به تفکیک فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیر عمد برای هر شهرستان و یا بخش به صورت مجزا تعریف شده که شهروندان می‌توانند از طریق شماره کارت‌های (زکات فطریه عام: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۸۷۹، زکات فطریه سادات: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۱۱۴۴، کفاره غیر عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۹۴۱۰، کفاره عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۷۶۸۶) زکات خود را در هر یک از موارد پرداخت کنند.

روشن ابراز کرد: همچنین امسال با هماهنگی‌های انجام شده ظرفیتی فراهم شده تا پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه‌های کارت خوان مستقر در نانوایی‌های سطح استان نیز انجام شود و هم استانی‌ها می‌توانند از طریق این کارتخوان‌ها به صورت مستقیم زکات فطریه خود را به حساب کمیته امداد و نیازمندان اهدا نمایند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تأکید کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا مبالغ زکات جمع آوری شده در اولین فرصت، یعنی همان روز عید فطر به حساب مددجویانی که از قبل شناسایی شده‌اند، واریز نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha