پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تبریز

حوزه/ بلاغی با اشاره به رونق برنامه‌های فرهنگی هنری در مساجد استان، گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق عدالت فرهنگی است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در دیدار با مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به مناسبت روز بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در احیای جایگاه و کارکردهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد نقش مهمی داشته و فعالیت این کانون‌ها از عوامل زمینه‌ساز تحقق عدالت فرهنگی به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

وی افزود: تحقق عدالت فرهنگی در کشور یکی از سیاست‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم است و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اولویت برون سپاری فعالیت‌های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد.

بلاغی، با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مسجد در ایجاد شبکه‌های تعاملات مردمی در عرصه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: تحقق مسجد طراز اسلامی و احیاء جایگاه حقیقی مساجد بدون توجه به نقش و کنشگری کانون‌های فرهنگی هنری، ممکن نخواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت و توان شبکه کانون‌های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی هنری و اجتماعی به اقشار مختلف مردم، لازم و ضروری بوده و غیر قابل انکار است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته به همت ستاد فهمای استان، اقدامات بسیار موثر و ارزشمندی در راستای احیا و رونق فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد آغاز شده که نتایج این اقدامات در برنامه‌های اجرا شده به بهترین شکل نمود و ظهور داشته است.

بلاغی با اشاره به تعریف ماموریت‌های مشترک قرآنی، فرهنگی و هنری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون‌های مساجد استان، خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های بدیع خلاقانه و مردم‌محور ستاد کانون‌های مساجد استان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha