چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
رقابت ۱۴ هزار دانش آموز پسر و ۱۱ هزار دانش آموز دختر در مسابقات قرآنی

حوزه/ سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از رقابت ۲۵هزار دانش آموز در دو بخش رشته های آوایی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، افتتاحیه مسابقات قرآن، نماز و عترت مرحله شهرستانی دانش آموزان شهرستان بویراحمد امروز در کانون شهید رجایی یاسوج با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و سرپرست آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش: در این آئین رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تبریک زندگی در ساحت قرآن کریم به دانش آموزان، گفت: دانش آموزان غزه در زیر رگبارها و گلوله های رژیم صهیونسیتی قرآن می‌خوانند و جرم کودکان فلسطینی همین قرآن خواندن است.

رمز یا رسول‌الله مخرج مشترک همه مسلمانان جهان است

شهرام مهدوی مطلق فرماندار شهرستان بویراحمد یکی از هدف های قرآن در سطوح مختلف را همین دعوای قرآنی دانست و افزود: در جز سی آمده که دعوای رژیم خبیث با ما یک دعوای قرآنی و دینی است.

وی ادامه داد: آنها می گویند که کودکان فلسطینی نباید قرآن بخوانند، بنابراین تنبیه رژیم صهیونسیتی با رمز یا رسول‌الله آغاز شد که مخرج مشترک همه مسلمانان جهان می‌باشد.

رقابت ۲۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی در بویراحمد

مهدوی مطلق با اشاره به اینکه شرکت در مسابقات قرآنی مهم است، بیان کرد: نباید چشم به راه جوایز باشیم، بلکه مهم ترین جایزه را خداوند متعال عنایت دارند.

فرماندار شهرستان بویراحمد مسابقات قرآن را با دیگر مسابقات متفاوت دانست و یادآور شد: در دیگر مسابقات افراد شرکت کننده برای رتبه اول شدن می جنگند، در صورتی که افراد شرکت کننده در مسابقات قرآن همه رتبه اول هستند.

وی در پایان از آمار بسیار خوب دانش آموزان شرکت کننده در این مرحله از مسابقات یاد کرد و گفت:خوشبختانه آمار دانش آموزان ما در مسابقات قرآن بالا بوده و در سالهای گذشته شاهد برگزیدگان استانی و کشوری از دانش آموزان شرکت کننده بودیم و امید داریم که در این مرحله از مسابقات باز شاهد درخشش افراد شرکت کننده در سطوح مختلف شهرستان، استانی و کشوری باشیم .

آشنا شدن با قرآن و بهره جستن در محضر قرآن نسخه شفا بخش برای همه خانواده ها

صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این برنامه گفت : سالهاست که دشمنی با کشور ما آغاز شده، اما کشور ما با اقتدار و صلابت در مقابل همه تهدیدها و دشمنی ها ایستاده و امروزه دنیا اقتدار ملت ایران را در همه عرصه ها مشاهده می‌کنند و این اقتدار و موفقیت های مختلف در واقع برگرفته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) می‌باشد.

صالح داستار قرآن را نسخه نجات بخش دانست و از قرآن به یک بیمه تکمیلی یاد کرد و افزود : خانواده هایی که با قرآن انس گرفته اند در همه مراحل زندگی موفق خواهند بود و آشنا شدن با قرآن و بهره جستن در محضر قرآن نسخه شفا بخش برای خانواده ها است.

وی فرد قرآنی را مورد احترام همه آحاد جامعه دانست و با اشاره به اینکه دانش آموزان قرآنی رو به کمال خواهند بود، افزود : آمار دانش آموزان شرکت کننده در مقاطع مختلف تحصیلی در این مرحله از مسابقات ۲۵هزار دانش آموز هستند که ۱۴ هزار دانش آموز پسر و ۱۱ هزار دانش آموز دختر در دو بخش رشته های آوایی و پژوهشی به رقابت می‌پردازند و از در نهایت رتبه های برتر به مرحله استانی معرفی می شوند.

گلایه معاون پرورشی و تربیت بندی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد از مشکلات زیرساخت های قرآنی در این شهرستان بویراحمد

سید قدرت موسوی ارشد معاون پرورشی و تربیت بندی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد هم در این برنامه گفت: آمار ۲۵ هزار دانش آموز شرکت کننده در مسابقات قرآن، نماز و عترت در شهرستان بویراحمد خود نشان از علاقه مندی، دین باوری و دینی بودن دانش آموزان ما است.

سید قدرت موسوی ارشد افزود: در سال گذشته ۶ نفر از دانش آموزان ما در رشته های مختلف مسابقات قرآن، نماز و عترت حائز رتبه های کشوری شدند .

وی خاطرنشان کرد: پرچم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در حوزه ها و مسابقات مختلف همیشه بالا قرار دارد.

موسوی ارشد در پایان با اشاره به مشکلات زیرساخت های قرآنی در این شهرستان، گفت: ما در آموزش پرورش بویراحمد فاقد سالن اجتماعی و فرهنگی چند منظوره و فضای مناسب برای برگزاری این قبیل مسابقات هستیم و امید داریم که مسئولین استانی نسبت به این موضوع حساسیت ویژه داشته باشند.

رقابت ۲۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی در بویراحمد

رقابت ۲۵ هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی در بویراحمد

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha