سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1150944
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
حیا

حوزه/ از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی، راهبرد «توسعه دیاثت» یا راهبرد «غیرت‌زدایی» و «حیاسوزی» بوده و هست که به دنبال تنگ‌کردن عرصه بر مؤمنان و هزینه‌دار شدن رعایت ارزش‌ها و در نتیجه قبح‌زدایی از رذایل و عادی‌سازی گناه و معصیت و نافرمانی فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در صفحه شخصی خود نوشت:

معتقدم از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی، راهبرد «توسعه دیاثت» یا راهبرد «غیرت‌زدایی» و «حیاسوزی» بوده و هست. این راهبرد که در اصطلاحات نظامی بعضاً با عنوان «راهبرد قورباغه» (Frog Strategy) هم شناخته می‌شود به دنبال تنگ‌کردن عرصه بر مؤمنان و هزینه‌دار شدن رعایت ارزش‌ها و در نتیجه قبح‌زدایی از رذایل و عادی‌سازی گناه و معصیت و نافرمانی فرهنگی است.

از پیامدها و آثار این راهبرد شیطانی می‌توان به این امور اشاره کرد:

۱. «گسترش بی‌دینی» زیرا غیرت یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایمان و دینداری است.

۲. «حیوانی‌سازی انسان»؛ صورت باطنی انسان‌های بی‌غیرت، صورت خوک است. اگر چشم بینایی می‌داشتیم، همین الان هم چهره واقعی بی‌غیرتان را می‌دیدیم.

۳. «فروپاشی خانواده»؛ زیرا رابطه‌ای مثبت میان میزان غیرت و استحکام خانواده‌ها وجود دارد؛

۴. «سلطه زورگویان و متکبران و چپاول‌گران»؛ قرآن کریم درباره راهبردها و راه‌کنش‌های فرعون می‌فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِی الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِیَعاً یَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ یَسْتَحْیی‏ نِساءَهُمْ إِنَّهُ کانَ مِنَ الْمُفْسِدین‏» (قصص،۴) منظور از «یُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ» می‌تواند این باشد که روح مردانگی را از آنان می‌گرفت؛ با گسترش فساد آنان را غافل می‌کرد؛ و «یَسْتَحْیی‏ نِساءَهُمْ» یعنی بی‌حیایی در زنانشان ایجاد می‌کرد و با این کارها آنان را می‌دوشید و می‌چاپید.


و باید بپذیریم که دشمن در این جنگ و تهاجم، تاکنون موفق‌ بوده است. بخش محسوس و قابل مشاهده‌ای از جامعه ما قربانی همین جنگ شده‌اند. مع الاسف به بی‌غیرتی و بی‌حیایی هم افتخار می‌کنند. نه تنها تجاهر به فسق و فجور دارند؛ که به انجام آن هم افتخار می‌کنند! نه در برابر احکام و ارزش‌های دینی «حرمت و حیا» دارند؛ علنی و در ملأ عام و به صورتی دسته‌جمعی روزه‌خواری می‌کنند! و نه از نمایش و نمایاندن ناموس خود در مرأی و منظر دیگران ابایی دارند.

مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در پروژه حیازدایی و غیرت‌سوزی در سه دهه اخیر را می‌توان به شرح زیر بیان کرد:

۱. علوم انسانی غربی: ترویج و توسعه نظریه‌های به اصطلاح علمی در روان‌شناسی و جامعه‌شناسی؛ «جامعه‌شناسی غیرت‌سوزی» و «جامعه‌شناسی عفت‌ستیزی» و «روان‌شناسی حیازدایی» یکی از جامعه‌شناسان مفتخر به پیروی از غرب و اندیشه‌های لیبرالی، در پاسخ به این سؤال که برای خیانت زوجین ...

۲. اندیشه پلورالیسم دینی و کثرت‌گرایی عرفانی و عرفان‌های بی‌خدا و بی‌معاد

۳. ترویج لذت‌گرایی فردی

۴. طرح مسألة تساهل و تسامح فرهنگی و اجتماعی

۵. ترویج معنویت‌ها و گروه‌هایی که دنبال «رؤیای شخصی» خود هستند.

۶. نفوذ دادن افکار لیبرالیستی و اباحه‌گرایانه در میان برخی از روحانیان مستعد (روحانیانی که به هر دلیل با نظام و انقلاب و ولایت زاویه داشته و دارند)

۷. ترویج اباحی‌گری جنسی با استفاده از:

‌أ. سلبریتی‌ها و فضای مجازی: از یک دهه پیش بسیاری از هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها که از طریق بسترهای فرهنگی جمهوری اسلامی رشد کرده بودند، شروع کردند به نمایش علنی زنان و دختران کم‌حجاب خودشان و انتشار تصاویر خانوادگی و سپس مهمانی‌ها و سپس مسافرت‌های ...

‌ب. ترویج موسیقی‌های مبتذل: «الغناء رقیة الزنا» کسی که موسیقی مبتذل در خانه گوش می‌دهد طبیعی است که آرام‌آرام حساسیت‌های مذهبی و ناموسی او نیز کم‌رنگ می‌شود.

‌ج. فیلم‌های مستهجن؛ در گذشته داستان‌های جنسی و مستهجن؛ اشعار مبتذل؛ و نمایش‌ تجمل و زیورآلات و امثال آن از سوی افرادی خاص

‌د. رواج مدها و مدلهای غیرانسانی

‌ه. توجیهات شبه‌فقهی برخی از عمامه‌به سرها برای بی‌حجابی و عدم مواجهه حاکمیت با مسأله پوشش.

‌و. .....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha