جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه، گفت: عملیات «وعده صادق»، یکی از حوادث تاریخ بشریت بود که هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم شکست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته، در جمع نمازگزاران جمعه، همه متدینین را توصیه به رعایت تقوی الهی نمود و اظهار داشت: آنچه که می‌تواند زمینه ساز یک حرکت مستمر بر اساس تقوی در زندگی انسان بشود، این است که زندگی‌ها بر اساس شریعت و احکام الهی شکل بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه، گفت: بطور کلی حدود الهی زمانی رعایت می‌شود که خانواده‌ها، بر اساس احکام الهی از اساس و بنیان شکل گرفته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، مباحث تعلیم و تربیت را جزء ضروریات زندگی بشر دانست و یادآور شد: دین مبین اسلام، قرآن کریم، سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، برای بشر بهترین الگو و سبک زندگی اسلامی و الهی را هم در قول و هم در فعل انشاء فرموده و به میراث گذاشته که به چه نحوی زندگی کرده و بتواند آن را به عاقبت خیر و سعادت دنیا و آخرت ختم شود.

امام‌ جمعه کرمانشاه در خطبه دوم با بیان اینکه تقوی الهی، در همه مراحل زندگی مثل یک روح عمل می‌کند، گفت: همچنانی که اگر روح در جسم نباشد حیات جسمانی انسان به خطر می‌افتد و اگر رابطه روح با جسم قطع شود جسم می‌میرد، حیات انسانی ما نیز زمانی دارای ارزش است که در همه امور فردی و اجتماعی، تقوی بر آن حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد نسبت به رعایت احکام الهی در سطح جامعه، سستی به خرج می‌دهند و می‌گویند «دلت پاک باشد»، ابراز کرد: این اصلا و ابدا امکان ندارد، دل پاک اگر با خدا مرتبط بوده و رابطه‌ای دوستانه و صمیمانه داشته باشد، حکم خدا را ترک نمی‌کند، بی‌حجابی و دل‌پاکی جزء محالات است که صریح حکم خدا را زیر پا بگذارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفوری، با اشاره به افرادی که دم از خدا می‌زنند اما در مجالس عروسی فرزندشان از مسکرات حرام استفاده می‌کنند، گفت: چنین فردی مرتکب بزرگترین کبائر شده و فسق و فجور را رواج داده، مگر ممکن است که اعتقاد به خدا داشته باشد، این حتما به خدا معتقد نیست.

امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: افرادی که به طرق مختلف با گرفتن تسهیلات بانکی به صورت ربا، آن را به دیگران می‌دهند، مگر ممکن است کسی به خدا معتقد باشد و بر اساس این آیه شریف «... فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ...» رسماً به جنگ خدا برود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸، یادآور شد: این شجره طیبه از بدو انقلاب، تاکنون در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری به حمله تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همراهی دیگر نیروهای مسلح ایران اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فروپاشید.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در صورت ماجراجویی‌ رژیم صهیونیستی، به آنها پاسخی قاطع و کوبنده خواهد داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha