پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
رشت

حوزه/ مدیر ستاد کانون‌های مساجد گیلان گفت: خدمات اجتماعی باید با پیوست دهه کرامت در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام رضا حاجتی در نشست برنامه ریزی استانی به منظور بزرگداشت دهه کرامت گیلان، این دهه را فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان به ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی دانست و گفت: چنانچه جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی بازتعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی افزود: حضور حداکثری مردم و بکارگیری مشارکت مردمی از شاخص‌های مهم ارزیابی است و زمانی موفق خواهیم بود که شبکه‌های مردمی پای کار باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تأکید بر لزوم آشنایی بیش از پیش همه اقشار جامعه به ویژه بانوان و دختران با سیره حضرت معصومه(س) از طریق اجرای برنامه‌های ترویجی، تبلیغی و تبیینی بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و به منظور اشاعه ارزش‌های معنوی و مذهبی، بسط گفتمان فرهنگ رضوی و ائمه معصومین علیهم السلام و بازخوانی سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) اجرا شود.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت مدارس در اجرای برنامه‌های مفرح و افزایش شور و نشاط درون جامعه شد و افزود: جشن‌های عمومی در بوستان‌های شهری و جشن‌های خانگی مبتنی بر شاخصه‌های شادی و نشاط مؤمنانه برگزار شود.

حجت الاسلام حاجتی با تأکید بر این نکته که باید پیوست مسجد را در همه برنامه‌ها لحاظ کنیم، اظهار داشت: خدمات اجتماعی باید با پیوست دهه کرامت در حوزه‌های مختلف و با عنوان «خدمات کریمانه» اجرا شود.

وی همچنین با بیان اینکه مساجد محل و پایگاه ارتباط دائمی با مردم است، افزود: به گونه‌ای عمل کنیم که همه پای کار باشند و مساجد و بقاع متبرکه محور و محل برگزاری برنامه‌ها و سکوی خدمت سازمان‌ها و نهادها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha