سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: عوارض آلایندگی باید به همه شهرستان‌هایی که مورد هجوم آلایندگی هستند تعلق گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش رو بودن روز کارگر، حمایت از کارگران را حمایت از جهش تولید عنوان کرد و گفت: باید در همه امور به ویژه در امر مهارت افزایی، تامین اجتماعی و تکریم معنوی مقام کارگر توجه شود.

امام جمعه بوشهر همچنین پرداخت دستمزد مناسب و به موقع و نیز حق بازنشستگی را از امور مهم عرصه خدمات جامعه کارگری دانست و ابراز داشت: ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ و بصیرت حرفه‌ای انقلابی از امور مهم این حوزه است و کارگران رزمندگان خط مقدم دفاع اقتصادی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز معلم، جامعه معلمان را پیشگامان و پیشرانان تمدن آفرینی انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: معلم شغل انبیا و اولیا الهی می‌باشد و اولین معلم عالم وجود خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری ادامه داد: توجه جدی به ارتقای سطح مهارت آموزشی، حل مشکلات معیشتی و نهادینه کردن فرهنگ انقلابی و بصیرتی از اولویت‌های جامعه معلمی است.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود خواستار توجه صنایع نفت مستقر در استان به مسئولیت‌های اجتماعی خود شد و گفت: صنایع وزارت نفت اعم از نفت گاز و پتروشیمی باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان بوشهر توجه جدی کنند و به موقع وظیفه خود را انجام دهند و توجه به استان را سرلوحه مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار دهند.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: اخیرا تصمیماتی گرفته شده که سال‌هاست مردم بوشهر برای ورزش، مراکز آموزشی عالی و مدارس، بهداشت و درمان، محیط زیست تقاضا می‌شده است و جواب مثبتی دریافت نمی‌شد.

وی افزود: از تمام مسئولان این امور می‌خواهم هرچه زودتر درباره مسئولیت‌های قانونی که بر عهده آنها هست عمل کنند و به هیچ صورت استان بوشهر از این امور کوتاه نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به موضوع پرداخت حق آلایندگی گفت: تمام شهرستان‌هایی که مورد هجوم آلاینده‌ها هستند باید عوارض آلایندگی به آنها تعلق بگیرد و هیچ کدام از آن مناطق نباید از تعلق عوارض آلایندگی حذف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha