پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
فعالیت جهادی و فرهنگی مجمع جوانان انقلابی ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام رستم زاده با اشاره به برنامه های این مجمع در ایام ماه رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان همه شب مراسمات وعظ و منبر برگزار بود و شب های قدر نیز با دعوت از اساتید حوزه مراسمات تا سحر برگزار شد و  در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شام غریبان حضرت علی (ع) برای بیش از۱۰۰۰ نفر سفره افطاری در مسجد پهن شد و در شب های قدر نیز در سه شب برای بیش از ۱۵۰۰ نفر سحری طبخ و توزیع شد.

حجت الاسلام محمد مهدی رستم زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در ارومیه، با اشاره به فعالیت مجمع جوانان انقلابی ارومیه در ماه رمضان یک سال گذشته، اظهار داشت: تبیین و روشنگری و مطالبه از مسئولین از مهم ترین رویکردهای مجمع جوانان انقلابی ارومیه است که در طول فعالیت این مجمع سعی شده است به این رسالت مهم عمل شود.

وی ادامه داد: همه فعالیت های مجمع جوانان انقلابی ارومیه در بستر مسجد و با محوریت مسجد برگزار می شود و در انتخابات که یکی از مهم ترین عرصه های تبیین و روشنگری بود این مجمع وارد شده و ۴ مراسم بزرگ حضور حداکثری در مسجد رضاآباد، یازهرا(س) و حاجی پیرلوی ارومیه و بیش از ۲۰ جلسه روشنگری در حسینیه ها و هیئات مذهبی برگزار کرد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه خاطرنشان کرد: در ایام غدیر و دهه ولایت و امامت در ارومیه نیز با کمک خیرین و ستاد مردمی غدیر به بیش از ۵۰ ایستگاه صلواتی سطح شهر جهت اجرای مراسمات غدیر کمک شد و این مجمع در خیابان شهید سلیمانی ارومیه موکبی را دایر کرد و بیش از ۱۶۰ میلیون هزینه برپایی این مراسم کرد و برای غدیر امسال نیز برنامه های فوق العاده ای تدارک دیده شده است که ان شاء الله در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: در ماه محرم نیز با همکاری حدود ۶ هیئت در محله حسین آباد ارومیه مراسمات عزاداری را با محوریت روحانیون محله برپا کردیم و در ایام صفر نیز برای این که رونق مساجد بیشتر شود در دهه آخر هر روز در یک مسجد مراسم احسان و عزاداری برپا بود که استقبال فوق العاده ای از آن صورت گرفت.

وی تجلیل از علمای پیشکسوت محله حسین آباد را یکی دیگر از فعالیت های مجمع جوانان انقلابی ارومیه دانست و گفت: روحانیونی در محله فعالیت می کنند که بیش از ۶۰ سال سابقه تبلیغ دین دارند و بعضا مورد بی مهری و بی توجهی قرار گرفته اند، برای پاسداشت این علمای بزرگوار مراسمی با حضور اهالی محله و مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی و امام جمعه شهر قوشچی برگزار و از زحمات بیش از نیم قرن این علما تجلیل شد.

حجت الاسلام رستم زاده ادامه داد: مطالبه گری از مسئولین یکی دیگر از رویکرد مجمع جوانان انقلابی ارومیه است و ما در برهه های مختلف از مسئولین عمل به منویات رهبری، حل مشکلات مردم، حضور در بین مردم و شفافیت و ... را مطالبه گری کرده ایم و در این راستا جلسات مختلفی با حضور نماینده مجلس، فرماندار، شهردار، شورای شهر و دیگر مدیران شهری ارومیه و استانی آذربایجان غربی در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار کرده و مشکلات محله را به سمع و نظر آن ها رسانده ایم که در بسیاری از موارد مشکلات برطرف شده است .

وی افزود: همان گونه که وظیفه داریم از ضعف ها و کوتاهی های مسئولین انتقاده کرده و برطرف کردن آن ها را مطالبه کنیم، وظیفه داریم از کارهای شایسته مسئولین نیز تقدیر کنیم و در این راستا از شهردار ارومیه به دلیل حل برخی از مشکلات محله و کلانتری ۱۷ ارومیه به دلیل ایجاد نظم و امنیت پایدار در محله طی یک مراسمی در مسجد یازهرا (س) تجلیل به عمل آمد.

دبیر مجمع جوانان انقلابی ارومیه تصریح کرد: در ایام فاطمیه نیز مجمع جوانان انقلابی ارومیه با همراهی هیئات محله مجالس وعظ و عزاداری را به محوریت مسجد یازهرا (س) برگزار کرد و به کمک خود اهالی محله حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه مراسمات و احسانات و سفره حضرت زهرا (س) شد. با این که اهالی محله از جهت درآمد، وضعیت خوبی ندارند اما در همه مراسمات پای کار هستند و در هزینه کردن برای اهل بیت هیچوقت کم نمی گذارند.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای مجمع برگزاری جلسات همفکری با فعالین فرهنگی و دینی و استفاده از تجربیات آن هاست و در این راستا اولین جلسه با حضور حدود ۴۰ روحانی فعال محله برگزار شد و در روزهای آتی نیز جلسه ویژه فعالین فرهنگی جهت هم فکری و هم افزایی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام رستم زاده با اشاره به برنامه های این مجمع در ایام ماه رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان همه شب مراسمات وعظ و منبر برگزار بود و شب های قدر نیز با دعوت از اساتید حوزه مراسمات تا سحر برگزار شد و در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شام غریبان حضرت علی (ع) برای بیش از۱۰۰۰ نفر سفره افطاری در مسجد پهن شد و در شب های قدر نیز در سه شب برای بیش از ۱۵۰۰ نفر سحری طبخ و توزیع شد.

وی گفت: در ماه رمضان به همت خیرین ۳۰ بسته معیشتی نیز در بین نیازمندان محله توزیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha