چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: شرکت شهید محلاتی به سمت تولید شناورهایی با سیستم تمام الکترونیک با ارایه فرمان حرکت کند که این شناورها در شرایط سخت دریایی با استفاده از هوش مصنوعی کنترل شوند. سیستم تمام الکترونیک برای پایین اوردن خطای دریانوردی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیرعامل و کارکنان موسسه شهید محلاتی با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار داشت: نقش کارگر در منظومه تولید و رشد اقتصاد دارای یک موقعیت راهبردی است.

وی با بیان اینکه نقش کارگر نقش حیات و ممات تولید و اقتصاد است، افزود: باید مقام کارگر تکریم و در عرصه خدمات به کارگران و رشد مهارت افزایی آنها توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: موسسه شهید محلاتی در عرصه تولید، تعمیر و بازسازی شناورها خدمات زیادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا و دریانوردی و توانمندی دریایی در بعد دفاعی ارائه کرده است.

وی خواستار طراحی و برنامه‌ریزی برای جذب سفارشات بیشتر در این موسسه شد و ابراز کرد: گسترش فضای کارگاهی برای اجرای همزمان چندین پروژه بزرگ در این شرکت ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: شرکت شهید محلاتی باید با برگزاری نمایشگاه و ارائه کتابچه و بازدید عمومی از محیط کارگاهی در عرصه ملی و بین المللی، خدمات انجام شده را ارائه دهد.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک ساخت قایق‌های صیادی و تفریحی و حتی ماکت می‌توان از ظرفیت بازنشستگان و فرزندان آنها در این کارگاه‌ها استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه دنیا به سمت تمام الکترونیک شدن سیستم‌های حرکتی پیش می‌رود، گفت: شرکت شهید محلاتی به سمت تولید شناورهایی با سیستم تمام الکترونیک و ارایه فرمان حرکت کند که این شناورها در شرایط سخت دریایی با استفاده از هوش مصنوعی کنترل شوند که این سیستم تمام الکترونیک برای پایین آوردن خطای دریانوردی بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به نقش استحکام بدنه در شناور، اظهار کرد: یکی از مشکلات لنج‌های سنتی همین است که در شرایط جوی و جزر و مد عمر این شناورها کم است و لذا باید به سمتی برویم که با استفاده از فناوری نانو عمر بدنه شناور زیاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تأکید بر اینکه ایران توانمندی فوق العاده‌ای در سیستم‌های راداری دارد، ابراز کرد: چشم انداز این شرکت تولید کشتی‌های بزرگ و کوچک با نصب سیستم هوشمند راداری باشد که به طور خودکار به مرکز رصد در سواحل گزارش دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه برای تأمین برخی شناورها مثل اورژانس دریایی به خارج از کشور سفارش داده می‌شود، یادآور شد: باید با مهندسی معکوس یا به شیوه دیگری تکنولوژی تولید ابن شناورها را به دست آوریم و این سفارشات را با تکنولوژی بالاتر از بین‌المللی در ایران تولید کنیم تا در جهان مرجعیت داشته باشیم.

وی در پایان خواستار توجه به هندسه و زیبایی در شناورهای تولیدی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha