یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 1155255
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
شهردار

حوزه/ شهردار خرم آباد از نورپردازی برج آزادی با نام خرم‌آباد در اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، داریوش بارانی بیرانوند، شهردار خرم‌آباد عصر دوشنبه در نشست اطلاع رسانی رویدادهای فرهنگی شهرداری خرم‌آباد که در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه امسال در تقویم ملی ایران ۱ خرداد به نام لرستان نامگذاری شده و بیستم اردیبهشت نیز به نام روز خرم‌آباد است، بیان داشت: رویدادهای فرهنگی مختلفی برای این دهه در نظر گرفته شده است.

وی نورپردازی برج آزادی با نام خرم‌آباد را از جمله برنامه های محوری روز خرم آباد اعلام کرد و افزود: ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی لرستان در برج آزادی نمایش داده می‌شود.

شهردار خرم آباد گفت: در این روز و در بخش اول برنامه، هویت اصلی لرستان که در موزه‌های دنیا است به نمایش گذاشته می‌شود.

بارانی بیان داشت: در بخش دوم و در حوزه اجتماعی و فرهنگی، لباس فاخر لرستان و گلونی که نماد قوم لر است به همراه فرش لری و آلات موسیقی سنتی نمایش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین در حوزه تاریخی و ابنیه‌های تاریخی، قلعه فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل ساسانی و سنگ نوشته نمایش خواهد داده شد خاطر نشان کرد : همچنین بخشی از معماری مسکونی شهر خرم‌آباد که شامل اورسی‌های «خانه تاریخی آخوند ابو» است به نمایش گذاشته می شود.

شهردار خرم آباد با بیان اینکه برج آزادی یکی از تریبون‌های مشهور کشور می باشد، گفت: هدف از نورپردازی این برج با نام خرم‌آباد، تقویت شهرت ملی و جهانی این شهر، تقویت اقتصادی مبتنی بر گردشگری شهری، توسعه گردشگری و توریسم و معرفی هویت این شهر و لرستان است.

بارانی اظهار داشت: مراسم اصلی روز خرم‌آباد ۲۳ اردیبهشت ماه در محوطه قلعه فلک‌الافلاک و با تجلیل از چهره‌های فرهنگی، ورزشی و علمی برگزار می‌شود.

وی در پایان برگزاری برنامه سیقافیه و ارکستر سمفونی تهران در محوطه قلعه فلک‌الافلاک در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه را از دیگر برنامه‌های فرهنگی روز خرم‌آباد اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha