یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
سروری مجد

حوزه/ سروری مجد، با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد ۱۰ دبیرستان معارف اسلامی در واحد های دانشگاهی سراسر کشور فعالیت می کنند از راه اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی سروری مجد، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دبیرخانه همکاری های مشترک حوزه و دانشگاه که در سخنانی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را پایگاهی از حوزه علمیه می دانیم لذا هر فعالیت دینی و هر فعالیت علمی و فکری و و فرهنگی که حوزه علمیه صلاح می داند در خدمت به جوانان و نوجوانان و خدمت به انقلاب اسلامی کمک می کند دانشگاه آزاد اسلامی آماده همکاری با مجموعه حوزه های علمیه کل کشور است.
فعالیت دبیرستان معارف اسلامی در سطح دانشگاه آزاد 

سروری مجد با بیان اینکه تعداد ۱۰ دبیرستان معارف اسلامی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در حال  فعالیت  هستند، افزود:  در واقع در حال تربیت نیرو هستیم در قالب مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری برای دانشکده های الهیات و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی که دانش آموختگان دبیرستان معارف اسلامی با عنوان مدارس سعادت می توانند با دیپلم معارف اسلامی برای تحصیلات دانشگاهی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با آغوش باز از اساتید و معلمانی که تربیت یافته حوزه علمیه هستند و آمادگی دارند که در دبیرستانهای سعادت همکاری داشته باشند استقبال می کنیم زیرا آنچه که برای ما مهم است آن کادری است که بتواند دبیرستان های سعادت دانشگاه آزاد اسلامی را اداره کند.

فعالیت مدارس سعادت با نظارت یک عالم ربانی

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دبیرستان های سعادت از تمامی ظرفیت ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهند کرد، گفت:  تاکید بر آن است که دبیرستان سعادت هر استان تحت نظارت یک عالم ربانی اداره  شود لذا معتقدیم نظارت و رسیدگی آن عالم ربانی استان می توانند در آگاهی بخشی  فرزندان عزیز این مرز و بوم با معارف اسلامی کمک کنند.

۴۵ واحد دانشگاهی اصلی عهده دار اجرای جشنواره امامت و مهدویت

سروری مجد با اشاره به اینکه جشنواره های امامت و مهدویت امسال برای چهارمین سال در حال برگزاری است، گفت:  هر ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برنامه های متعددی در واحد های دانشگاهی سراسر کشور برگزار که ۴۵ واحد دانشگاهی اصلی عهده دار اجرای جشنواره امامت و مهدویت هستند.

مبنای تفکر دانشگاه دانشگاه آزاد باید مهدوی باشد

وی با بیان اینکه درسال گذشته بیش از ۵۳ هزار اثر در سامانه  جشنواره امامت و مهدویت به ثبت رسید، افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ تعداد آثار ثبت شده در سامانه به ۱۵۰ هزار اثر در حوزه امامت و مهدویت برسد لذا قصد داریم هر چه می توانیم جشنواره امامت و مهدویت را در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی وارد کنیم تا مبنای تفکر این دانشگاه مهدوی باشد.

تقریب مذاهب در قشر نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ضروری است

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در سه سال گذشته تعداد ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در سطح واحد های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که تلفیقی از اهل سنت هستند تاسیس شده است، گفت:  معتقدیم اهتمام به تقریب مذاهب در قشر نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ضروری است بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پایگاهی برای موضوع تقریب مذاهب باشد.

فعالیت دانشگاه آزاد در راستای اهداف امامین انقلاب اسلامی

وی با اشاره به تفاهم نامه حوزه و دانشگاه آزاد افزود: امیدواریم یک پیوند دائمی در عرصه فرهنگی و علمی در بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار شود تا بتوانیم در راستای اهداف امامین انقلاب اسلامی گام برداریم.

سروری مجد گفت : دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است با بودجه مردمی ایجاد شده لذا معتقدیم آنچه را از مردم در اختیار ماست باید در خدمت مردم قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha