چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 139
۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
ملکدار

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از تدفین پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام دوران پرافتخار دفاع مقدس در شهرک حوزوی مهدیه قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره اهمیت قیام 19 دی، گفت: مردم قم در روز تاریخی 19 دی ثابت کردند که پشتیبان مرجعیت و اسلام ناب هستند و به خاطر دفاع از ارزش‌های اسلامی، حاضرند جان خود را فدا کنند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء، افزود: به یاد شهدا بودن، انسان و هرمکانی را سرشار از معنویت و یاد خدا می‌کند و در قم دو نور «شهادت» و «مرجعیت و علم» در کنار یکدیگر متجلی گشت و روزهای تاریخ‌سازی را به ثبت رساند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان این که شهدای گمنام جایگاه بسیار ارزشمندی در بارگاه الهی و در بین مردم دارند، ابراز داشت: حوزه علمیه قم در این راستا سعی کرده است تا با تدفین این شهدا در اماکن حوزوی، صفای باطن شهدا را در این مجامع جاری سازد.

حجت الاسلام والمسلمین ملک دار به تشییع شهدای گمنام در جوار بارگاه مکوتی کریمه اهل بیت(س) اشاره کرد و گفت: روز جمعه 20 دی ماه، مراسم تدفین چهار شهید گمنام در قم انجام می‌شود که شهرک حوزوی مهدیه بنا به درخواست‌های مکرر و موافقت مسئولان امر، میزبان دو تن از این شهدای والامقام است.

وی با اشاره به این که مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام در روز شهادت پدر بزرگوار امام زمان‌(عج) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرک مهدیه محل حضور و اسکان سربازان امام عصر‌(عج) است و پیکر پاک شهدای  عزیز نیز در روز جمعه که مختص به امام زمان‌(عج) است و در آستانه سالروز به امامت رسیدن آن حضرت انجام می‌شود  که باید آن را به فال نیک گرفت و نگاه عنایت خاص حضرت را در آن مشاهده کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در پایان یادآور شد: مراسم تشییع شهدای گمنام، صبح جمعه از مسجد امام حسن عسگری‌(ع) به سمت حرم مطر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود و پس از نماز جمعه، پیکر پاک آنان برای تدفین به شهرک مهدیه منتقل خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha