شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
روستا آزاد

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این که هم اکنون 70 درصد مساجد کشور نیازمند حضور روحانی ثابت هستند، گفت: تبلیغ دین باید از درجه سوم و چهارم اهمیت، به اولیت نخست تبدیل شود، که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سعید روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در دومین روز از همایش گروه های تبلیغی طلاب سراسر کشور که در اندیمشک برگزار شد، با بیان این که ترس از خدا باید سر لوحه کار مبلغان باشد، اظهار داشت: علمای بزرگی همچون امام خمینی(ره) و امام خامنه ای با بهره گیری از این عنصر مهم توانستند در تاریخ نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام روستا آزاد، با اشاره به تأکید علما مبنی بر این که «هدف از تأسیس حوزه تبلیغ دین است، بیان داشت: تبلیغ دین باید از درجه سوم و چهارم اهمیت، به اولیت نخست تبدیل شود، که این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان این که هم اکنون 70 درصد مساجد کشور، نیازمند حضور روحانی ثابت هستند، بیان داشت: دفتر تبلیغات خود را متولی گروه های تبلیغی نمی داند، بلکه می خواهد ظرفیت های حوزه های علمیه را به منصه ظهور رساند.

وی با تأکید بر انجام فعالیت های گروهی در عرصه تبلیغ، تصریح کرد: یکی از ضروریات انجام فعالیت های تبلیغی، کار کردن به صورت گروهی است.

حجت الاسلام روستا آزاد، در پایان سخنان خود، بر تعامل تشکل فراگیر طلاب با سازمان ها و نهاد های فرهنگی تبلیغی کشور و ارتباط گروه های تبلیغی با علما و مراجع تأکید کرد.

بنا بر این گزارش، در این نشست صمیمانه، مدیران گروه های تبلیغی نیز در سخنانی به بیان دیدگاه های خود پرداختند که ارتباط گروه های شهرستانی با دفتر تبلیغات از طریق فضای مجازی، صدور حکم مأموریت تبلیغی به نام گروه ها به جای افراد، واگذاری صدور حکم مأموریت به خود گروه های تبلیغی به جای صدور از یک مرجع ثابت، ضرورت تدوین شناسنامه تبلیغ برای هر منطقه، و جهت دهی کمک خیران به سوی تربیت فکر، از مهمترین این دیدگاه ها بود.

گفتنی است سومین همایش مدیران گروه های تبلیغ طلاب سراسر کشور، روز جمعه در منطقه عملیاتی فتح المبین به کار خود پایان داد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha