سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

آیت‌الله العظمی نوری همدانی گفتند: اگر چه اسلام بر کمک به فقرا تأکید دارد اما اگر به مبانی اقتصادی اسلام عمل شود، اساسا فقر ایجاد نمی‌شود تا موضوع کمک به فقرا پیش بیاید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار اعضای مؤسسه پژوهشی تربیتی اسوه نخبگان افزودند: اگر از انفال که همه‌اش در اختیار امام یا نائب امام است، بهره‌برداری صحیح صورت گیرد، فقر ریشه کن می شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه حجاب تأکید و خاطرنشان کردند: علما و رسانه‌ها باید حدود، شرایط و ضوابط حجاب را بگویند و انتخاب شکل حجاب را به بانوان واگذار کنند، زیرا برای بعضی خانم‌ها سنگین است که مدل خاصی از پوشش را بر آنها تحمیل کنیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه تذکر در مورد حجاب باید با ظرافت‌های خاص و به دور از بازتاب‌های منفی انجام بگیرد گفتند: پوشش نباید به تحریک جنسی بیانجامد و اسلام می‌خواهد مسایل جنسی تنها در چارچوب ازدواج شرعی باشد.

ایشان تصریح کردند: صدا و سیما باید از علما و اندیشمندان شناخته شده که مردم به آنها اعتماد دارند برای فرهنگ سازی در زمینه حجاب استفاده کند.

معظم‌له با اشاره به پیشینه روحانیت ستیزی و دین ستیزی در ایران گفتند: رضاخان برای سرکوب دین و علما روی کار آمد و بعد از مشروطیت، غرب گرایان این جریان را به انحراف کشیدند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با تز جدایی دین از سیاست که میان مردم نهادینه شده بود مقابله کرد گفتند: مکتب فکری امام خمینی(ره) روز به روز در حال گسترش است و آزادی خواهان جهان، پناهگاه خودشان را اسلامی می‌دانند که از ایران برخاسته است.  


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha