جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

دومین دوره آموزش پودمانی تبلیغ به منظور تربیت مبلغین توانمند با حضور طلاب و مبلغین صبح امروز در مدرسه عالی دارالشفاء قم گشایش یافت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم ‌آیت‌الله احمد صابری همدانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش مبلغین در گسترش معارف دینی و آشنایی مردم با آموزه های اهل بیت(ع) گفت: بزرگترین وظیفه انبیاء دعوت به سوی خدا بود و مبلغین به عنوان کسانی که به ترویج دین می پردازند باید به انبیاء تأسی کنند.

وی افزود: انبیاء در طول رسالت و تبیلغ دین ثابت قدم و استوار بودند و تمام مشقات این مسیر را تحمل کردند.

‌آیت‌الله صابری همدانی بر بهره مندی مبلغین از شیوه های نوین تبلیغی تأکید کرد و گفت: مردم را باید با رفتار و گفتار شایسته خود به اسلام دعوت کنید و با آنان با کلام زیبا و دلنشین سخن بگویید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت حوزه‌های علمیه در تربیت مبلغین توانمند، گفت: دنیا نیازمند معارف اهل بیت(ع) است و مبلغین باید معارف قرآن را استخراج و در اختیار بشریت قرار دهند.

وی افزود: مبلغان علاوه بر دانش دینی، باید از بینش سیاسی، اجتماعی و روانشناسی بالایی برخوردار باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز توجه به پرورش مبلغین توانمند، برای تحقق اهداف تربیتی اسلام در این راستا گفت: رسالت سنگینی به عهده دستگاه های فرهنگی کشور و حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: مبلغین سرمایه های اصلی اسلام برای تحقق اهداف فرهنگی دین در جامعه جهانی به شمار می روند.

حجت‌الاسلام هدایتی زاده مسئول مرکز آموزش های فرهنگی، کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی نیز گفت: دوره های کوتاه مدت پودمانی تربیت مبلغ از دوره های مقدماتی دفتر تبلیغات اسلامی می باشد که با هدف آشنایی مبلغین با روش های مؤثر تبلیغی برگزار می شود و در آینده دوره های تخصصی نیز طراحی و به اجرا در خواهد آمد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha