جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در جمع طلاب و فضلای شهرستان ارومیه گفت: دشمن با تمام توان در تلاش است تا مرکزیت نظام، یعنی شیعه را تضعیف کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، با اشاره به رسالت سنگین مبلغین و حوزه‌های علمیه گفت: در زمان غیبت، تکلیف است که از دین خدا دفاع کنیم.

وی با انتقاد از برنامه کنترل جمعیت که در سالیان اخیر در ایران اجرا شده است یادآور شد:پاپ ژان پل دوم در سفر خود به آمریکا به خاطر اینکه معادلات جمعیتی را در جهان به نفع مسیحیت تغییر دهد، دستور افزایش زاد و ولد را به مسیحیان داده بود، ولی ما با شعار کنترل جمعیت سبب کاهش شیعه در جهان شده ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی افزود: در حالی که شیعیان به کنترل جمعیت پایبند بودند، روحانیون اهل سنت گفته اند که کنترل حرام است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم عنوان کرد:اروپا در سالیان گذشته خطای کنترل جمعیت را مرتکب شد و امروز متوجه خطای خود شده است و برای زاد و ولد جایزه می دهد، ولی متأسفانه ایران راه اشتباه اروپا را ادامه می دهد.

وی افزود: دشمنان اهل بیت(ع) برنامه ریزی گسترده وسیعی را طراحی کرده اند تا افکار و اندیشه وهابیت را در ایران به ویژه نوار مرزی به سرعت گسترش دهند.

معاون حوزه علمیه قم، تبلیغ را مهمترین وظیفه طلاب در شرایط کنونی ارزیابی نمود و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تحول در حوزه‌های علمیه گفت: طرح سفیران هدایت، الگوی توانمندی طلاب در عرصه تبلیغ است که در فرآیند آن طلاب توانایی تحلیل و انتقال مفاهیم دینی را کسب می کنند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش بهره وری تبلیغ، خواستار کاربردی کردن آموزش در حوزه‌های علمیه و استفاده از روش های نوین آموزشی برای حضور فعال و قدرتمندانه طلاب و فضلا در عرصه های مختلف از جمله تبلیغ شد و آمادگی حوزه علمیه قم در این خصوص را اعلام کرد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام بهروز لک، نماینده طلاب و فضلای ارومیه با اشاره به هجوم فرهنگی دشمنان به ایران اسلامی به ویژه نوار مرزی گفت: ما امروز شاهد همزیستی مسالمت آمیز شیعه، سنی و ارامنه در آذربایجان غربی هستیم.

وی افزود: هم اکنون 800 طلبه این استان مسئولیت نشر معارف دینی را دارند و 180 طلبه در حوزه علمیه قم به تحصیل اشتغال دارند.

حجت‌الاسلام بهروز لک، تبلیغ ویژه آینده سازان و دانش آموزان در استان، آشنایی با دوره های شبهات وهابیت و نیز دوره های شناخت مهدویت و افتتاح سایت اروم هادی را از جمله فعالیت های طلاب این استان نام برد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha