پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

معاون نخست وزیر تایلند با ‌آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، ‌آیت‌الله تسخیری ضمن ابراز خشنودی از دیدار با این هیئت از مرحوم شیخ احمد قمی به عنوان مجاهد و رهبر دینی و رمز وحدت مردم تایلند به خوبی یاد کرد.

وی با تقدیر از حکومت تایلند توجه به جامعه بزرگ مسلمانان و دادن حقوق آنها برای رسیدن به اتحاد و وحدت تصریح کرد: ما ضمن حمایت از این وحدت، خواستار همکاری های گسترده در سطح بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی بین جمهوری اسلامی ایران و تایلند هستیم.

‌آیت‌الله تسخیری، با اشاره به این دیدار که گام مهمی در راستای تحکیم دوستی دو ملت ایران و تایلند است گفت: همچنان که شیخ احمد قمی نقش حساسی در تاریخ تایلند داشته است، ما می خواهیم به همه مسلمانان بگوییم که خدا، قبله، پیامبر و منافع امت اسلامی یکی است و همه باید در راه وحدت امت اسلامی حرکت کنیم.

وی همچنین با معرفی اهداف و فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این مجمع در عقلانیت بخشیدن به گفتگوی مذاهب اسلامی و نشر دوستی میان مسلمانان جهان مسئولیت بسیار زیادی دارد.

در ادامه این دیدار سونئی بون یاراناگلین، معاون نخست وزیر تایلند با بیان این نکته که دولت تایلند خواستار ادامه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است گفت: در حال حاضر ما خواستار گردهم آمدن رهبران دینی و مذهبی برای رسیدگی به وضعیت مسلمانان جنوب تایلند هستیم.

وی ضمن قدردانی از هماهنگی سفر این هیئت به ایران و این که این گفتگوها بسیار ارزشمند است، افزود: در حالیکه شیخ احمد قمی و نوادگان ایشان تایلند را از لحاظ اقتصادی و سازماندهی ارتش یاری کردند، امیدواریم تعامل و گفتگوی بین ادیان تقویت گردد.

  


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha