سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

آیت‌الله‌العظمی سبحانی در دیدار با مدعوین خارجی شرکت کننده در کنگره بین‌المللی علامه بلاغی با اشاره به جایگاه علمی این عالم ربانی گفتند: ایشان فقیهی کامل، متکلمی چیره دست و ادیبی توانا و در علوم و فنون اسلام، عالمی جامع بود که همتایی برای آن نمی‌توان یافت.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له به احساس مسئولیت مرحوم علامه بلاغی در دفاع از مبانی دینی و معارف اهل‌بیت(ع) اشاره کرده و گفتند: من مرحوم علامه بلاغی را از میان کتب و رساله‌های علمی ایشان شناختم، ایشان عالمی بود که نسبت به مسئولیت خود واقف بود و رسالت خطیر خود را به خوبی درک کرده بود.

ایشان با بیان اینکه، تفکرات و عقاید انحرافی و هجوم اندیشه‌های مسیحیت و شبهات گسترده دینی به اسلام در دوران حیات مرحوم علامه بلاغی به اوج خود رسیده بود عنوان کردند: علامه، با احساس مسئولیت در برابر چنین تفکراتی کتابی در رد مسیحیت نگاشت که در قالب حکایت تدوین شده بود و مخاطبین آن عامه مردم بودند که در نوع خود بی‌سابقه بود و وقتی بهائیت در ایران و عراق نفوذ کرد کتاب جامعی نیز در این باره نوشت.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی و آموزشی امام صادق(ع) با اشاره به دیگر خدمات علمی مرحوم علامه بلاغی گفتند: مرحوم علامه بلاغی در سال 1317 ه.ق قصیده‌ای درباره امام زمان(عج) سروده و ثابت کرد که عقیده به مهدویت در همه ادیان اسلامی وجود دارد و اختصاص به شیعه ندارد.

معظم‌له با اشاره به تلاش علمی عالمان دینی در حفظ و صیانت از معارف شیعی و علوم دینی خاطرنشان کردند: سید محسن عاملی، سیدعبدالحسین شرف الدین، محمد جواد بلاغی و شیخ محمد حسین کاشف الغطاء چهار نفر از اعلام شیعه و رجال تقریب بین مذاهب هستند که حفظ عقاید شیعیان در قرن چهاردهم ه.ق، مدیون این چهار شخصیت ارزشمند است.

خاطرنشان می‌شود، کنگره بین‌المللی علامه بلاغی با حضور اندیشمندانی از داخل و خارج از کشور از امروز 24 بهمن ماه با سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مدت دو روز در حال برگزاری است.   


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha