جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: در حال حاضر 350 مسجد و موسسه اسلامی در شورای مسلمانان بریتانیا عضویت دارند که سیاستهای این شورا به تمام ائمه جمعه و جماعت ارسال می شود و آنها نیز این برنامه را به اطلاع چهار میلیون مسلمان مقیم انگلستان می رسانند.

دکتر محمد الباری دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، بیان کرد: شورای مسلمانان در آوریل 1997 میلادی با حضور نمایندگان 250 گروه و سازمان فعال اسلامی در بریتانیا تشکیل شد که مهمترین اهداف آن ایجاد موقعیت و جایگاه عادلانه ودر خور شأن مسمانان در تعامل با نهادهای رسمی انگلستان و ارائه درک صحیح از اسلام و مسلمانان در جامعه بریتانیا است.
وی افزود: در طول ده سال گذشته این شورا توانسته با گروه های اسلامی بیشتری ارتباط برقرار نماید و اعضاء خود را گسترش دهد.
دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا گفت: این شورا ارتباط بسیار خوبی با احزاب و مطبوعات دارد و 22 نماینده از 46 نماینده مسلمانان مجلس، عضو این شورا هستند.
محمد عبدالباری با اشاره به مهمترین ارگانهای این مجموعه افزود: مجمع شورای مسلمانان بریتانیا ، کمیته مرکزی اجرایی، کمیته های تخصصی شورا، شورای مشاورین و مدیریت اجرایی از جمله مهمترین ارگانهای تشکیل دهنده این شورا هستند.
وی گفت: این شورا ضمن بهره گیری از جمعیت عظیم مسلمانان، پاسخ گوی شبهات زیادی می‌باشد و در سازمانهای سیاسی، احزاب و رسانه های عمومی فعایتهای چشمگیری دارد.
دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا با تمجید ازشخصیت آیت‌الله‌العظمی مرعشی، یادآور شد: ایشان برای فرهنگ عمومی مسلمانان زحمت زیادی کشیده ومدارکی که می تواند دانش خوبی برای نسلهای آینده، مسلمانان، و کسانیکه جویای دانش هستند باشد را جمع آوری کرده است.
دکتر محمد الباری افزود: این میراث گرانبها متعلق به همه مسلمانان است و امیدواریم که آنها بتوانند چنین شخصی را از میان خود خلق نمایند تا ادامه دهنده راه این بزرگوار باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha