شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

مدیر و کارکنان پژوهشکده مهدویت با آیت الله العظمی مکارم شیرازی شیرازی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له با اشاره به جایگاه اندیشه مهدویت در تفکر شیعی گفتند: واقعیت مسئله این است که هر چه ما به ظهور نزدیک تر می شویم باید تلاش بیشتری در معرفی فرهنگ مهدویت و برنامه جهانی حضرت مهدی موعود صورت بگیرد.
ایشان با انتقاد از برخی تفکرات انحراقی مبنی بر اشاعه فساد در جامعه برای ظهور بیان داشتند: آن چه در قرآن آمده بایدمورد توجه قرار گیرد، زیرا در قرآن تصریح شده است مومنان و بندگان صالح، هسته اصلی انقلاب جهانی حضرت مهدی را تشکیل می‌دهند و بندگان صالح کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکرمی کنند و با فساد و مظاهر ظلم و جور مبارزه می‌ نمایند.
این مرجع تقلید با بیان این که دو گروه با تعالیم مربوط به امام زمان (عج) مبارزه می‌کنند ابراز داشتند: گروه اول دشمنان خارجی هستند که با شبهه افکنی سعی می‌کنند عقیده به مهدویت را از شیعه بگیرند تاآینده روشنی را برای خود تصور نکنند و به راحتی بر آنان غلبه کنند.
معظم له افزودند: گروه دوم افرادی هستند که در درون خود ما هستند و دانسته و یا ندانسته این برنامه جهانی را سست می‌کنند و به آن شکل خرافی می‌دهند و دشمنان خارجی نیز از آن برای تضعیف دین استفاده می‌کنند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم مقابله با افکار انحرافی پیرامون مسئله مهدویت بیان داشتند: چنین مدعیان دروغینی باید معرفی شوند و به مقامات مسئولین نیز سفارش می کنم که چنین جریاناتی را در نطفه خفه کنند و جلوی افراد خرافی و دروغ پرداز و سوء استفاده کننده را بگیرند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که احادیث مهدویت باید به طور اساسی پالایش شود گفتند: بسیاری از احادیث که در کتب آمده از منابع موثق نقل نشده و احادیث ضعیف در آنها وجود دارد که خطرناک است.
معظم له افزودند: برخی از اهل سنت از روی ناآگاهی و از روی عداوت با شیعه کتابهایی علیه شیعه نوشته اند و از منابع ضعیف استفاده کرده‌اند که باید این منابع اصلاح شوند.
درابتدای این دیدار حجت الاسلام پور سیدآقایی، مدیر پژوهشکده مهدویت با ارائه گزارش از روند فعالیت‌های این موسسه گفت: 80 طلبه پژوهشکده از سطح سه وچهار حوزه در 8 گروه پژوهشی با رویکردهای تاریخ، کلام، ادیان، روانشناسی، جامعه شناسی و علوم سیاسی مشغول پژوهش و استخراج احادیث مهدویت هستند و دستاورد آن انتشار فصلنامه های علمی تخصصی،  شرق موعود و انتظار است.
وی  حضور در عرصه های بین المللی و هنری را از دیگر اهداف این پژوهشکده بر شمرد و یادآور شد: تلاش می کنیم در زمینه مهدویت فیلم بسازیم و داستان بنویسیم و با دیگر کشورها به طور فعال ارتباط برقرار کنیم.
مدیر پژوهشکده مهدویت با اشاره به این که همایش دکترین مهدویت 12 و 13 شعبان برگزار می شود گفت: تا کنون 200مقاله به زبان فارسی و 95 مقاله به زبان های عربی، انگلیسی،فرانسه و آلمانی به این دبیرخانه ارسال شده است که از بین آنها تا کنون 75 مقاله پذیرفته شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha