چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین رشاد، دکتر علی محسنی به عنوان مدیر جدید گروه غرب شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جایگزین دکتر مرتضوی شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، تاکنون مقالات متعددی از دکتر محسنی نظیر ویژگی های منحصر به فرد جمهوری اسلامی، علل سیاسی عدم حمایت مردم از امام حسین(ع) در قیام خونین کربلا، امام علی(ع) و رویکرد مردمی به مقوله حکومت و خاستگاه آن و آزادی سیاسی اسلام منتشر شده است.

این محقق پیش از این، قائم مقام مدیر طرح و برنامه شبکه سراسری صدا، مدیر آموزش و پرورش شبکه سراسری صدا، و مدیر آموزش معاونت صدا، و مدیر تالیف و ترجمه اداره کل پژوهش های رادیو بوده است.

بنابراین گزارش تهیه محورها و موضوعات قابل تحقیق و بررسی، و پیشنهاد موارد حائز اولویت، بررسی کتب و رسالات واصله و آثار آماده انتشار، تنظیم برنامه های سالانه و کلان گروه و ارائه به رئیس پژوهشکده، همکاری با پژوهشکده‌ها و واحدهای تحقیقاتی، همچنین ارائه گزارش منظم عملکرد گروه و پیشرفت کار اعضای هیات علمی، پژوهشگرها و طرحهای تحقیقاتی به رئیس پژوهشکده از جمله وظایف مدیر گروه غرب شناسی است.

پژوهشکده غرب شناسی از جمله زیرمجموعه های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که با اهداف شناخت، ارزیابی و شناساندن زوایا و خبایای مختلف اندیشه، سیاست و جامعه اسلامی، مطالعه طرق و ساز و کارهای سلطه فرهنگی غـرب در جهت ایجاد مصـونیت فکری در جامعه اسلامی، شناسایی راههای تعامل و مفاهمه فرهنگی و اندیشه ای بین اسلام و غرب و ساخت شکنی و اصطیاد عناصر انسانی و عقلانی دستاوردهای علمی آن و شناسای زمینه ها و اقتضائات مختلف صدور فرهنگ و اندیشه اسلامی به غرب تشکیل شده است.

 

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha