چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعه المصطفی العالمیه در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید طلاب غیر ایرانی گفت: طلاب باید با آغاز سال تحصیلی باید توان علمی خود را بررسی و سال گذشته را ارزیابی کرده و از تجربیات اساتید و ذخایر گران‌بهای علمای سلف استفاده کنند.

وی افزود: حوزه امروز وظیفه بسیار سنگینی دارد و اگر ما جایگاه اجتماعی و قدر و منزلت حوزوی خود را نشناسیم نمی‌توانیم به درستی برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: نباید از جایگاه بسیار حساس و پرمخاطره حوزه غفلت کنیم در حالیکه در برابر تمدن غرب با سابقه چند ساله و با تهاجم فرهنگی و اخلاقی مواجه هستیم.

وی افزود: ما در طول چند قرن اخیر در برابر یک تمدن مادی با همه امتیازات و با بسیاری از آسیب‌ها و مخاطرات آن مواجه هستیم و باید آن را به درستی بشناسیم و در مقابل آنها بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: جایگاه انقلاب اسلامی، تنها به ایران محدود نیست بلکه انقلابی است که  یک مدل نوینی از گفت‌وگو با رقیبان خود و حضور عالمانه و شجاعانه در برابر آنان ارایه کرده است.

وی افزود: نقش حوزه و انقلاب اسلامی در پایه‌ریزی مواجه عالمانه با تمدن غربی نقش برجسته‌ای است و باید تقویت شود.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام رجایی معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه گفت: در حوزه پذیرش جامعه المصطفی العالمیه سیاست‌های اصلی طراحی و شرایط پذیرش متناسب با اهداف آموزشی اجرا شده است.

وی افزود: هیچ منطقه‌ای از جغرافیا برای جامعه المصطفی العالمیه استثنا ندارد و ما وظیفه داریم در همه عرصه‌ها و مناطق پذیرش داشته باشیم.

حجت الاسلام رجایی خاطرنشان کرد: بازنگری و اصلاح و تکمیل برنامه‌های آموزشی مبتنی بر نیاز سنجی است.

وی یادآور شد: توسعه و تعمیق رشته‌های مرتبط با فقه، توسعه کمی و کیفی و معارف علوم و اندیشه، سوق دادن طلاب به سمت آموزش‌های متناسب با نیازهای خارج کشور، ایجاد زمینه رشد و ارتقای علمی اساتید و اعضای هیأت علمی تاسیس و تقویت گروه‌های علمی در مدارس از دیگر برنامه‌های آموزشی جامعه المصطفی العالمیه در سال تحصیلی جدید است.

 

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha