یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024

آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: ائمه اطهار علیهم‌السلام مجوز استخاره آنی به کسی نداده‌اند.

به گزارش مرکز خبر حوزه،‌ معظم‌له در دیدار با جمعی از طلاب و دانشجویان افزودند: عده‌ای بدون تفکر، مشورت و ارزیابی، فوراً به قرآن تفعل می‌زنند،‌ در حالی که این کار از سوی هیچ یک از ائمه‌اطهار علیهم السلام صورت نگرفته است.
ایشان با بیان اینکه هیچ اشکالی در این نیست که انسان پس از بررسی، برای کار ظاهرالخیر هم استخاره بگیرد، گفتند: استخاره دعای خاص خود را دارد که می‌باید پیش از استخاره آن را تلاوت کرد و این دستور اکید اسلامی است و جزو سنن ما به حساب می‌آید.
آیت‌الله جوادی‌آملی به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) روایتی از ایشان نقل کرده و افزودند: آن حضرت تاکید بر تفسیر قرآن داشته اند، ما باید تمام اعمالمان را بر قرآن عرضه کنیم و ببینیم که آیا قرآن آن اعمال را امضا می‌نماید یا نه.
ایشان افزودند: اینکه در روز شهادت ائمه اطهار علیه‌السلام شیعیان لباس مشکی به تن می کنند و در مراسم عزاداری شرکت می نمایند کاری بس پسندیده است اما اصل آن است که فرمایشات آنان را جامعه عمل بپوشانیم.
آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به مقارن بودن شهادت امام محمد باقر (ع) با روز دانشجو اظهار داشتند: هیچ اشکالی ندارد که در چنین روزی فرمایشات آن امام همام به دانشجویان ارایه شود زیرا دانشجویان ما نیز همچون طلاب، علاقه‌مند به سخنان ائمه هستند.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان به افزایش سن ازدواج در جامعه اشاره کرده و گفتند: افزایش سن ازدواج، خلاف شریعت و غریزه خدادادی است و نباید در جامعه اسلامی این گونه باشد.
معظم‌له قناعت را عامل موفقیت در زندگی مادی دانسته و گفتند: دشمنان ما برای فریب جوانان صف بسته‌اند و دختران و پسران جوان ما باید هوشیار باشند تا دچار ظواهر دنیوی نشوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha