شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

مردم ایران مردم فهیمی هستند و از درک بالایی برخوردارند و در حفظ و نگهداری منابع طبیعی تلاش می‌کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری منابع طبیعی تصریح کردند: یکی از مواردی که اهمیت آن نیاز به استدلال ندارد و بر همگان روشن است، حفظ و پاسداری از منابع طبیعی است و بر این اساس همه افراد اعم از مردم و مسئولین وظیفه حراست و نگهداری آن را بر عهده دارند.

معظم‌له با تمجید از درک و فهم توأم با دینداری مردم ایران ابراز داشتند: بحمدالله مردم ایران فهمیده‌اند و از درک بالایی برخوردار هستند و بر این اساس در حفظ و نگهداری منابع طبیعی که ریشه دینی و مذهبی دارد تلاش می‌کنند.

ایشان با تاکید بر فرمایشات معصومین (ع) گفتند: وقتی می‌بینیم بزرگان دین این همه بر حفظ و حراست منابع طبیعی تاکید می‌کنند به شکلی که یکی از وظایفی که در ماموریت‌های جنگی در صدر اسلام به رزمندگان مسلمان سپرده می‌شد، رعایت درختان بود، بر این اساس وظیفه ما حرکت در مسیری است که به وسیله آنها ترسیم شده است.

حضرت آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با تاکید بر نقش آموزش در زندگی انسان‌ها یادآور شدند: نقش اساسی و محوری در بحث منابع طبیعی و محیط زیست، مربوط به آموزش صحیح است که مسئولان امر باید  با پرهیز از تهدید و خشونت، به روش صحیح توأم با اخلاق اسلامی به آن اهتمام ورزند که این روش با توجه به ظرفیت مردم فهیم ما موثر خواهد بود.

در ابتدای این دیدار، دکتر شریفی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی گزارشی از عملکرد این سازمان ارایه کرد.

وی گفت: در چند سال اخیر با توجه به نظرات مراجع معظم تقلید و رهنمودهای آنها، منابع طبیعی کمتر مورد تخریب قرار گرفته و این حاکی از توجه مردم به فرمایشات علمای دین است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha