پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمنان با ترویج افکار مسموم به ویژه در میان نسل جوان، در صدد راه‌اندازی جنگ اعتقادی در بین مردم است.

محمدعلی خواجه پیری پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره سراسری قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران که  با موضوع نوآوری و شکوفایی از منظر قرآن کریم، در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم، فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پژوهش باید راهبرد شخصی داشته باشد و به نتیجه مفید برسد.

وی ادامه داد: امروز افرادی با لباس‌های زیبای کلامی، ولی با افکار مسموم به جنگ اعتقادی مردم آمده‌اند و این امر سبب می‌شود که ما تمام توان خود را برای رفع این شبهات به کار بگیریم.

رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی کشور با اشاره به توطئه دشمنان برای جوانان بیان داشت: اندیشمندان باید با شناخت دقیق از جوانان و نیازهای آنان، برای این قشر برنامه‌ریزی کرده و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم زیبایی‌های قرآن را به مردم معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی با مشکل کمبود منبع مواجه هستیم و اگر منابع مناسبی در دست ما نباشد، آموزش‌های ما بی‌فایده خواهد بود.

خواجه‌پیری با بیان اینکه جوانان ما نمی‌توانند تفسیر قرآن کریم را مطالعه کنند، افزود: جوان امروز با جوان دیروز تفاوت دارد و باید متناسب با نیازهای روز برای آنها برنامه‌ریزی شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اظهار داشت: مرکزی در قم تاسیس خواهد شد تا طلاب بتوانند، تفسیر قرآن را در سطح عالی در این مرکز آموزش ببینند.

وی همچنین از ارایه طرحی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ایجاد یک شورای اصلی و سه کمیته تخصصی برای برنامه‌ریزی مدون فرهنگ سازی قرآنی در کشور خبر داد.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha