چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

عدل جهانی آرمان همه ملت‌ها است و آنهایی که دم از دموکراسی می‌زنند، بدانند که دموکراسی با اندیشه و فرهنگ مهدوی قابل مقایسه نیست.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله جوادی‌آملی، ظهر امروز در دیدار مسئولین ستاد برگزاری همایش بین‌المللی دکترین مهدویت و اقشار مختلف مردم با اشاره به مباحث مهدوی، گفتند: بشر منتظر عدل جهانی است و برای تحقق این امر مقدس، باید به تفکر مهدوی رسید.

معظم‌له بیان داشتند: با تفکر انتخابات، دموکراسی، حکومت مردم بر مردم و یا آزادی، کسی مهدوی نمی‌شود؛ چون آفریننده جهان خداوند است و اداره کننده همه اوست.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار داشتند: اگر سخن از عدل جهانی مطرح می‌شود باید بدانیم که اداره کننده امام معصوم (ع) است نه کس دیگری.

ایشان بیان کردند: ما باید تبیین کنیم که حکومت مردم بر مردم آرمان مهدوی را تامین نمی‌کند، بلکه حکومت الهی تامین کننده آن است.

مفسر قرآن کریم ابراز داشتند: آنکه به ما حیات می‌دهد، مهدی موجود موعود است که بر همه اعمال نظارت دارد.

معظم‌له به وظایف انسان‌ها در عصر غیبت اشاره کرده و گفتند: وظیفه این است که مردم را با مباحث مهدویت و انتظار آشنا کنیم از خداوند درخواست توفیق شناخت پیام‌آورش را داشته باشیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به زمان ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) و اداره جامعه توسط آن حضرت بیان داشتند: آنچه ما می‌فهمیم، الفبای دین است.

ایشان افزودند: ما نباید بگوییم حضرت با شمشیر دنیا را اداره می‌کند، شمشیر هرگز راهگشا نیست، بلکه ضرورت است.

استاد درس خارج حوزه افزودند: معجزه حضرت ولی‌عصر (عج) آن است که مردم را عاقل، متدین و با فرهنگ می‌کند.

ایشان تصریح کردند: ما باید بکوشیم به امام زمان (عج) متصل شویم و هر اندازه فرمایش ایشان را عمل کنیم توجه او به ما بیشتر خواهد شد.

معظم‌له در پایان با اشاره به شیوه شاگرد‌پروری امام صادق (ع) ابراز داشتند: شاگرد‌پروری آن حضرت که به شیوه حوزه‌‌های ما نبود که اجازه تاسیس مدرسه و یا حوزه به ایشان دهند، بلکه مجموع شاگردان آن حضرت در مباحثات یک ساعته یا چند ساعته و یا بعضاً چندین ساله در محضرشان تربیت می‌شدند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha