شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با تشکیل کارگروهی از کارشناسان، متون آموزشی و پژوهشی کتاب‌های درسی را بازنگری می‌کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر تالیف و تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه خواهران در هشتمین گردهمایی توجیهی معاونان پژوهشی حوزه‌‌های علمیه خواهران با اشاره به برنامه‌ها و متون درسی و نقش معاونان پژوهشی در این زمینه، گفت: تمام کتاب‌های فقه و اصول بر اساس ارزیابی‌ها و کارشناسی‌ها بازنگری و تحول در آنها ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام تهرانی با بیان اینکه تمامی کتاب‌های دوره عمومی بازنگری می‌شود افزود: تعداد زیادی از کتب درسی سطح سه در دست تالیف و بازنگری آنها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با پیشرفتی که مدارس علمیه کرده، روش‌های تحقیق و پژوهش دگرگون شده است.

در ادامه این گردهمایی، حجت‌الاسلام شاملی، از اساتید حوزه پیرامون رابطه روانشناسی و پژوهشی گفت: پژوهش‌ باید برای خود انسان تازگی داشته باشد و ما باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و آن را باور کنیم.

وی افزود: خودیابی و خودباوری از سفارشات حضرت امام (ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری است و اگر بخواهیم انقلاب در سطح جهان مطرح شود باید به آن برسیم.

این استاد حوزه راز پیشرفت غربی‌ها را خودباوری دانست و ابراز داشت: رشد و تعالی جامعه اسلامی به دست آوردن فرهنگ خودباوری است.

حجت‌الاسلام شاملی یادآور شد: هرگونه پژوهش دینی و نظریه‌پردازی در گرو نیاز علم و ایمان و مشارکت در نهضت نرم‌افزاری و تولید علوم دینی است.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha