چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024

مدیرعامل موسسه آیات هدایت گفت: برای یاد گیری بهتر و افزایش ماندگاری آیات قرآن در ذهن حفاظ، مصحفی طراحی شده که دارای ترجمه و صفحات زوج و فرد عربی و فارسی است که با مصحف‌های عثمان طه مطابقت دارد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آقای حبیب‌الله عزیزی در قم به خبرنگاران گفت: جهت آسان‌تر شدن حفظ قرآن کریم توسط حفاظ، موسسه آیات هدایت با همکاری موسسه « آیه حیات » مصحفی را با رسم‌الخط  آموزشی کم اعراب  طراحی کرده است که صفحات فرد آن مانند سایر قرآن‌های عثمان طه سمت راست و صفحه زوج سمت چپ قرار دارد.

وی افزود:  به دلیل اعتماد مردم به مراجع عظام تقلید در خصوص مسایل دینی این مصحف توسط یکی از مراجع ترجمه شده است.

وی عنوان کرد: هدیه این مصحف شریف 12هزار 500 تومان است که با 20 درصد تخفیف به حافظان هدیه می شود و تاکنون3 هزار نسخه از این مصحف، چاپ شده است که در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تهران در بخش سازمان‌ها و نهاد‌ها، غرفه اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این مدرس مراکز تربیت معلم قرآن افزود: فرآیند یاد‌دهی، یادگیری  و یادسپاری در این موسسه فرآیندی کاملا آموزشی و عالمانه است و روش‌های نوین برای قرآن آموزان ارائه می شود .

وی با اشاره به تاریخچه مختصری از موسسه ادامه داد: موسسه آیات هدایت در سال 72 به منظور برپایی ختم قرآن کریم در 40 پایگاه تاسیس شد که در سال 83 به موسسه آیات  هدایت تبدیل و فعالیت‌های قرآنی تخصصی‌تری را در پیش گرفت .

حبیب‌الله عزیزی گفت: این موسسه اولین مرکز حفظ در استان قم بود و 5 هزار نفر از حفاظ ویژه را در استان، تربیت کرد که با روش‌های جدید مشغول حفظ قرآن شده‌اند.

مدیرعامل موسسه آیات هدایت تصریح کرد: مهارت تلاوت و نحوه یادسپاری آیات در این موسسه کاملا روشی نوین و کاربردی است و از آنجا که این موسسه مرکزی  پژوهشی است، در زمینه پژوهش‌های کاربردی قرآن فعالیت‌های خوبی را انجام داده و محصول آن در اختیار مهدهای قرآنی، موسسات حفظ قرآن کریم، مربیان و اساتید قرآن قرار گرفته است.

وی به سایر فعالیت‌های این موسسه اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه کانون قرآنی نمونه از مجموعه‌های زیر نظر این موسسه است که با بهره‌گیری از پدیده‌های نوین علمی به کودکان آموزش قرآن می‌دهد تا به راحتی،  مانند فارسی صحبت نموده و قرآن را قرائت کنند.

این مدرس مراکز تربیت معلم قرآن افزود: این مجموعه یک شعبه در کرمانشاه دارد که حامی حافظان کرمانشاه است و تجربیات خود را به آنها منتقل می‌کند و تا کنون 4 دوره کلاس برگزار کرده است و این مجموعه جزء موفق‌ترین مجموعه ها ی قرآنی کرمانشاه قرار گرفته است.

آقای رضایی ادامه داد: کودکان 3 تا 6 سال در این مجموعه آموزش می‌بینند و طی یک دوره یک ساله، 24 سوره را توسط مربیان افتخاری یاد می‌گیرند .

وی گفت: حفظ حدیث، آموزش نماز و داستان‌های قرآنی، شعر، ادعیه و اذکار، نمایش و آموزش ریاضیات، کارهای دستی و نقاشی از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha