سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

معاون پژوهشی حوزه علمیه، هماهنگی و همسویی نهادهای تربیتی را از ضروریات نظام علمی کشور خواند و نقش انجمن تعلیم و تربیت حوزه را در این عرصه مهم ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، در سومین مجمع عمومی انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی ضمن تبیین ضرورت هماهنگی نهادهای تربیتی در پیشبرد اهداف علمی و تربیتی کلان نظام علمی کشور گفت: نهادهای تربیتی هر کدام به صورت  مستقل، خرده نظام‌هایی برای خود دارند، اما به هیچ وجه هماهنگ و به مثابه یک سیستم عمل نمی‌کنند، لذا نظام علمی کشور جایگاه مناسب و مطلوب خود را پیدا نکرده است.

وی، ضمن تبیین نگر‌ش‌های مختلف نسبت به فرآیند و تولیدات علمی جوامع غربی، اظهار داشت: تولیدات جوامع علمی جهان به فرض بومی شدن، در سایه اصول و ارزش‌های دینی و ملی ما ساماندهای خوبی می‌شوند و این امر می‌تواند به پیشبرد و ارتقاء سطح علمی کشور کمک شایانی کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه، طراحی و تدوین نقشه‌های تولید دانش دینی را از اولویت‌های این معاونت برشمرد و گفت: تولید دانش دینی باید از سه جهت مورد توجه واقع شود، اینکه در چه جهتی تولید شده و ما را به کدام سو سوق می‌دهد و همچنین کیفیت مناسب داشته باشد.

وی، هماهنگی و همسو ساختن نهادهای علمی- تربیتی را از اولویت‌های معاونت پژوهشی حوزه خواند و گفت: انجمن علمی تعلیم و تربیت اسلامی حوزه می‌تواند در تحقق اولویت‌های علمی- پژوهشی در عرصه تربیتی موثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عماد، همچنین بر ارتباط جدی‌تر انجمن علمی تعلیم و تربیت با مدارس علمیه حوزه در راستای آشناسازی طلاب با افق‌های دوردست تربیتی تاکید کرد.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha