سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

رایزن فرهنگی ایران در بیروت از شهید مطهری به ‌عنوان یکی از پیشگامان نهضت اسلامی معاصر یاد کرد و اظهار داشت:وی حکیمی فعال و پویا در علم و عمل بود.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه حجت الاسلام والمسلمین رئیس‌زاده در مراسم گرامیداشت شهید مطهری در بیروت ابراز داشت: شهید مطهری به تعلیم و تعلم در حوزه‌ها اکتفا نکرد و هر جا که احساس ضرورت برای تبیین حقیقت اسلام و دفاع علمی از آن می‌کرد با تمام توان حاضر می‌شد.

وی با اشاره به نقش تاریخی علما در تلاش برای حفظ اسلام و تبیین معارف این دین ارزشمند، افزود:شهید مطهری همزمان با فعالیت دینی و حوزوی، استاد برجسته‌ای در دانشگاه و در عین حال،یک انقلابی برجسته علیه نظام شاهنشاهی و یکی از یاران ویژه امام خمینی(ره) بود.

رایزن فرهنگی ایران در بیروت خاطر نشان کرد: شهید مطهری توانست با دانش وسیع و اندیشه عمیق خود، ابعاد نوینی در قضایای اسلامی را کشف نماید و حقایق آن را در دهها کتاب ارزشمند به ما ارائه کند و هم اکنون خود را بیش از هر زمان دیگر نیازمند نظریات و اندیشه استاد شهید مطهری می‌یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی آمریکا و اسرائیل به لبنان بویژه پس از پیروزی‌های درخشان مقاومت اسلامی و هدف قراردادن دین و اخلاق در این تهاجم گفت:این تهاجم به دلیل این است که سبب اصلی پیروزی‌های مقاومت، ایمان و اعتقاد به اسلام اصیل محمد(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیس زاده ادامه داد: این تهاجم در تمامی سطوح عقائدی و اخلاقی انجام می‌شود به‌گونه‌ای که شبهات متعددی بر اساس دین و معارف دینی از جمله در مورد نظام سیاسی اسلام وارد می‌گردد و در پاسخگویی به شبهات می توان از روش و منش شهید مطهری الگوگیری کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha