یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

عضو خبرگان رهبری، جدایی دین از سیاست را شعاری غربی دانست و گفت: دین سیاست را تلطیف و آن را در مسیر صحیح خدا پسندانه قرار می‌دهد.

آیت‌الله احمد بهشتی، در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در جمع مردم قم آن را حکیمانه و بسیار ارزشمند توصیف کرده و گفت: تذکر مقام معظم رهبری به تفکیک دین از سیاست و اسلام منهای روحانیت که از سوی دشمن مطرح می‌شود، بسیار به جا و عالمانه بود.

وی افزود: آنهایی که بحث اسلام بدون روحانیت را مطرح می کنند، دلسوز اسلام نیستند و در حقیقت دشمن اسلام هستند.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: عده‌ای برای این که ریشه اسلام را بزنند به دنبال ترویج تفکر اسلام منهای روحانیت هستند تا از این طریق اسلامی که آنها می خواهند، نتیجه دهد!

* روحانیت، مبلغ اسلام ناب محمدی‌(ص)

آیت الله بهشتی ادامه داد: اسلامی که آنان می خواهند بدون روحانیت باشد که در آن از حرکت انقلابی و تحرک خبری نباشد، چون با وجود روحانیت اسلام ناب محمدی (ص) تبلیغ می شود.

وی با بیان این که سیاست منهای دین یعنی حکومت سکولار و شیطانی، خاطر نشان کرد: اگر در حکومت دین باشد، سیاست را تلطیف و آن را در مسیر صحیح خداپسندانه قرار می دهد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: دین از سیاست قابل تفکیک نیست و این شعار غربی ها است.

وی با اشاره به تأکید مثام معظم رهبری بر بصیرت افزایی، بیان داشت: اگر بصیرت، آگاهی، درایت و فهم نباشد دشمن شناسی، ضرورت شتاب بیشتر، حرکت مناسب علمی در کشور و همچنین معرفی درست و شایسته روحانیت، به صورت صحیح انجام نمی شود.

* هشداری برای جلوگیری از فریب مردم

آیت الله بهشتی ادامه داد: همان طور که بصیرت لازمه شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود ادامه و تداوم آن نیز به بصیرت نیاز دارد.

وی با اشاره به فراز دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در شایعه پراکنی دشمن برای مأیوس و بدبین کردن مردم نسبت به نظام و مسئولین، گفت: رهبر معظم انقلاب این هشدار را لازم دانستند تا مردم فریب نخورند؛ بنابراین مردم باید دقت کنند تا حقيقت را درک نمایند، همچنین حوزه و روحانیت نیز وظیفه دارند مردم را نسبت به مسائل آگاه کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha