سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 241656
۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۷

هفته نامه پنجره به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم در شصت‌وپنجمین شماره خود در قالب ضمیمه ای تحت عنوان «حوزه تمدن ساز» به بررسی نقش حوزه علمیه در تمدن اسلامی پرداخته است.

 به گزارش سرویس علمی ـ فرهنگی مرکز خبر حوزه، در این ضمیمه مطالبی درباره حوزه تمدن ساز، آینده نگری در حوزه، «جهانی اندیشی در حوزه» و «حوزه دانش‌بنیان» را در گفتگوهایی با چهره‌های شاخص حوزه و دانشگاه می‌خوانید.

هفته نامه پنجره در این ویژه نامه در مصاحبه های جداگانه‌اي با حجج اسلام و المسلمین رضا برنجکار و سید مهدی میرباقری به بررسی نقش حوزه در تمدن سازی اسلامی پرداخته است.

همچنین الاسلام علیرضا پیروزمند، محسن الویری و دکتر سید عباس صالحی در گفتگو با این ویژه نامه آینده حوزه  را کنکاش کرده اند.

جهانی اندیشی نیز از دیگر موضوعاتی است که این ویژه نامه به آن پرداخته است و در آن تعدادی از اندیشمندان حوزه از جمله حجج‌الاسلام والمسلمين مهدی هادوی تهرانی و عبدالحسین خسروپناه، رضا رمضانی و عباسعلی براتی، «الزامات راهبردی رسالت جهانی حوزه و روحانیت» را بررسی کرده اند.

در بخش دیگری از این ویژه نامه با عنوان «هویت حوزوی» علاوه بر ارائه بیاناتی از مقام معظم رهبری در رابطه با هویت روحانیون، در گفتگوهایی با اساتید سطوح عالی حوزه، آیت‌الله شب زنده دار و حجج‌الاسلام والمسلمين صفایی بوشهری مجید کافی و بستان، به چیستی و چرایی طلبگی پرداخته است.

گفتگوهای جداگانه با حجج اسلام و المسلمین محمدتقی حصاری و عبدالکریم بهجت پور با موضوع «حوزه پاسخگو» نیز دیگر بخش های این ویژه نامه است.

* دیگر عناوین

«رو به رشد هستیم»، «فقه ستون فقرات حوزه های علمیه»، «حوزه هدایت محور»، «محدودیت ناپذیری مسئولیت روحانیت»، «بینش حلقه مفقوده تحول علمی»، «دامنه مطالبات از حوزه روزافزون است» از جمله عناوین ویژه نامه«حوزه تمدن ساز» به شمار می رود.

«رسالت حوزه در نوسازی تمدن اسلامی»، «توسعه فقهی مقدمه ضروری تمدن سازی اسلامی»، «آینده فهمی و آینده سازی»، «حوزه آینده‌ساز، حوزه هدایت محور» و «چیستی و چرایی طلبگی» از دیگر عناوینی است که در ضميمه هفته نامه پنجره به چشم می خورد.

«یکی از دوستان خوب خدا» عنوان تلاشی است از سوی سرویس تاریخ پنجره برای بازشناسی عالم بزرگ اخلاق، میرزا جوادآقا تهرانی و توجه به زندگی و سیر و سلوک عرفانی این عالم ربانی. در گفت‌وگو با سید مهدی طباطبایی و عبدالحسین خسروپناه مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.

همچنین در این شماره از پنجره سفر مقام معظم رهبری، شهر مقدس قم در قالب گزارش ویژه با عنوان قیام قم همراه با تصاویری از دیدار مراجع، علماء و فضلاء حوزه علمیه با ایشان درج شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha