شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 243243
۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۳

رییس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار داشت: علت به وجود آمدن حادثه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) این بود که حقیقت ولایت از دین حذف شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری، شب گذشته طی سخنانی در مراسم عزاداری سید الشهدا هیئت ثارالله قم که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد، با تاکید بر این‌که گوهر دین و دینداری، مساله ولایت است، خاطر نشان کرد: حقیقت مسلمانی چیزی جز تسلیم شدن در برابر ولایت نمی باشد.

وی با اشاره به این که ایمان، حقیقت پذیرش ولایت الله است،گفت: مومن کسی است که در برابر خداوند و ولایت حق کاملا تسلیم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری همچنین با بیان این که اصلی ترین فساد در زمان حکومت معاویه و یزید این بود که دین تحریف شد، ابراز داشت: نباید از یاد ببریم که کسانی سر مبارک امام حسین (ع) را بالای نیزه کردند که در همان ظهر عاشورا نماز جماعت خواندند، اما این که چرا فرزند رسول خدا (ص) را این گونه به شهادت رساندند ، به خاطر تحریف در دین بود.

وی اضافه کرد: در آن زمان فرهنگ دینداری تغییر کرد وگرنه کسی با تمسک  به دینداری اصیل، به هیچ وجه مرتکب چنین ظلم بی سابقه ای به خاندان رسالت نمی شود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر اراده اصلی و محوری جامعه بر محور ولایت طاغوت قرار گیرد، بی شک آن جامعه به سوی فساد و تباهی و ضلالت کشیده می شود کما این که در صدر اسلام و در زمان معاویه و پسرش یزید، جامعه دچار چنان ضلالت و فسادی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha