سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

هم‌ترازی با نظام و انقلاب و خط بطلان کشیدن به جریانات فکری مختلف از مهمترین دستاوردهای سفر مقام‌معظم‌رهبری به قم بود.

به‌گزارش مرکز خبر حوزه حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در جمع طلاب و فضلای کازرونی مقیم قم، حوزه‌های علمیه به خصوص حوزه قم را کانون انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه بعد از انقلاب نیز همواره همگام و حتی پیشگام انقلاب اسلامی بوده‌اند.

وی افزود: البته در حوزه‌های علمیه هم جریانات فکری متعددی وجود داشته و این امر حتی در زمان امام خمینی‌(ره) و قبل از انقلاب نیز در حوزه‌ها مشاهده می‌شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با بیان این مطلب که  بعد از گذشته چند دهه از انقلاب چنین وضعیتی در حوزه مشاهده می‌گردد، یادآور شد: در چنین شرایطی مقام‌معظم‌رهبری به قم سفر کرده و این سفر نقطه تحول و منشا تاریخی برای حوزه‌ها شد.

وی سفر‌های پیشین مقام‌معظم‌رهبری را مدنظر قرار داد و تصریح کرد: تمام سفرهای ایشان به قم دارای برکات و آثار فراوانی بوده و موجب تصمیمات کلانی برای حوزه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر این که حوزه و علما همراه نظام و انقلابند، خاطرنشان کرد: رفع موانع رسیدن حوزه به جایگاه مطلوب خود و هم‌ترازی با نظام و انقلاب و خط بطلان کشیدن به جریانات فکری مختلف از مهمترین دستاوردهای سفر مقام‌معظم‌رهبری به قم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان‌شناسی حوزه‌های علمیه گفت: خوشبختانه امروز قاطبه نخبگان و طلاب حوزه همراه نظام و رهبری بوده و از جهات مختلف قوی و در اکثریت می‌باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی گفت، روحانیون همواره باید هوشیار بوده و نباید هرگز از چهره‌ها و جریانات غفلت نمایند.

* انگشت اشاره رهبری، مسیر حوزه‌های علمیه

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در ادامه سخنان خود پیروی از ولایت و ولی‌فقیه را وظیفه همگان دانست و تصریح کرد: امروز مسیر حوزه‌های علمیه باید انگشت اشاره رهبری باشد و تحول در حوزه با پیروی از منویات ایشان صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha