سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
کد خبر: 245023
۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸

موسسه شهید عراق طی یک اقدام عجیب ، در انتشار سررسید شهدای عراق ، هیچ نامی از شهدای خاندان حکیم همچون شهید آیت الله سید محمدباقر حکیم(شهید محراب) و تشکیلات بدر نیاورده است.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه ، این اقدام "موسسه شهید" عراق با واکنش شدید مجلس اعلای اسلامی عراق مواجه شد.

مجلس اعلای اسلامی عراق در استان میسان با صادر کردن بیانیه‌ای، با محکومیت این اقدام ،تاکید کرد: اگر درگیری سیاسی کنونی میان زنده‌ها است، دلیل این همه کینه‌توزی و دشمنی با شهدایی که جان خود را در راه آزادی و رهایی ملت عراق از چنگال ظلم و جور فدا کردند چیست؟

در این بیانیه تصریح شده است: این اقدامات آب در هاون کوبیدن است و نتیجه‌ای در بر ندارد، چراکه شهدای خاندان حکیم ، خون خود را در راه عراق فدا کردند و تاریخ ، خود بهترین گواه بر مبارزه آن‌ها بر ضد آن ظالم به درک واصل شده (صدام) است.

در بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق آمده است:هرکس که دنبال دفن کردن تاریخ و نادیده گرفتن نقش قهرمانانش باشد ، همچون کسی است که تلاش می‌کند با غربال جلوی روشنایی خورشید را بگیرد. به ویژه اینکه این تاریخ با خون‌های پاک و جان‌فشانی‌های عظیمی نگاشته شده است. تاریخی که آثار آن پیش از آب و خاک عراق، در دل‌های مردم آن حک گردیده است.

در ادمه این بیانیه امده است: آری. این تاریخِ خاندان حکیم است. خانواده‌ای که همه هستی‌اش را فدای میهن و مردم و مؤمنان کرد و در مقابل ، جز چوبه‌های دار و گلوله‌های نیرنگ از سوی درنده‌خوترین ظالمی که تاریخ به خود دیده، پاداشی دریافت نکرد.

مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرده است: آنچه مایه شرم هر انسان آزاده و با انصافی می‌شود این است که یک مؤسسه عراقی در زمانی که معتقدیم زمان آزادی و آزادگان است و با کمال تأسف خود را مؤسسه شهید می‌نامد سعی می‌کند با انتشار سررسیدی که به سیره و تصاویر شهدای عراق پرداخته بی‌آنکه نامی از شهدای بدر و ستارگان خاندان فقاهت و شهادت ببرد و حق کوچکی از آنچه به گردن ما دارند ادا شود، پرده بر روی قربانیان این خانواده بیفکند. خانواده‌ای که شمار شهدایش از نسل بهترین فرزندان مرجع این ملت یعنی آیت الله العظمی سید محسن حکیم به هفتاد تن بالغ می‌شود.

در ادامه این بیانیه امده است: ما همزمان با محکومیت این تحریف رسانه‌ایِ بی‌شرمانه، مصرانه و به شدت از مسؤلان این مؤسسه می‌خواهیم برای این اقدام سبک و بی‌ارزش توضیح قانع‌کننده‌ای ارائه دهند و سؤالاتی چند که در ذهن هر انسان آزاده و منصفی از مردم پاک عراق خلجان دارد مطرح می‌کنیم:

اول: آیا مؤسسه شهید، یک مؤسسه دولتی است یا حزبی؟

دوم: سررسید 2011 که از سوی مؤسسه شهید در ذکر سیره شهدا و پخش تصاویر آن‌ها صادر شده، بر اساس چه ملاکی تهیه و تنظیم گردیده است؟

سوم: دلیل نادیده انگاشتن عمدی شهدای خاندان حکیم و شهدای جریان جهادی منسوب به وی بویژه شهید محراب (آیت الله سید محمدباقر حکیم) که شهید صدر لقب "بازوی فداکار" را به وی داد چیست؟

چهارم: اگر درگیری سیاسی کنونی میان زنده‌ها است، دلیل این همه کینه‌توزی و دشمنی با شهدایی که جان خود را در راه آزادی و رهایی ملت عراق از چنگال ظلم و جور فدا کردند چیست؟

پنجم: آیا خاندان حکیم پرچمدار مبارزه ملت عراق و محور آن در طول سال‌های مبارزه و درگیری با حزب بعث و بعثیان نبود؟ آیا منصفانه است که نقش آن‌ها نادیده انگاشته شود؟

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha