سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی‌(ره) قم با اشاره به نقش موثر روحانیت در شکل‌گیری انقلاب، این قشر فرهیخته را پیش‌قراولان انقلاب ذکر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه، با تبیین نقش روحانیت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: روحانیت و علمای شیعه در راستای گسترش معارف اهل بیت‌(ع) در طول تاریخ مجاهدت‌های فراوان نموده و شکنجه‌های بسیاری تحمل کرده‌اند.

وی افزود: در وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز روحانیت یکی از اقشاری بود که همواره حضور پررنگ در جامعه داشته و از پیش‌قراولان این نهضت بوده‌اند و معمار کبیر انقلاب نیز بر این امر تاکید داشتند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی قم تصریح کرد: امروز نیز روحانیت در خط انقلاب و رهبری است و با تعهدی دو چندان به امر تبلیغ علوم اهل بیت‌(ع) مشغول‌ است.

وی یادآور شد: نسل جدید طلاب نیز هرچند دوران انقلاب را درک نکرده‌اند، ولی در خط انقلاب و رهبری بوده و علاقه وافری به ولایت و شخص ولی فقیه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با تاکید بر آگاهی بیشتر نسل جوان مخصوصاً طلاب با اهداف انقلاب ابراز داشت: امروز باید از این پتانسیل با اخلاص و با ظرفیت به نحو احسن بهره ببریم و با برگزاری نشست‌های فرهنگی و سیاسی بر بصیرت آنان بیفزاییم.

وی یادآور شد: امروز همگان باید بدانند که کشور قبل از انقلاب، در چه تاریکی به سر می‌برد و امروز به برکت انقلاب در چه مرحله‌ای از پیشرفت و اقتدار قرار داریم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی گفت: پخش فیلم‌ها و تراکت‌هایی از حکومت فاسد پهلوی و توزیع کتب و بروشورهای اطلاع رسانی، همچنین معرفی چهره‌های برتر حوزوی و افراد شاخص و خدمات آنان می تواند در آگاهی و الگوگیری طلاب موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: مدرسه علمیه حضرت آیت الله گلپایگانی نیز در همین راستا و در ایام دهه فجر با برگزاری نمایشگاه‌ها، نصب بنر و ... سعی در افزایش آگاهی طلاب دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha