پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و شیعه سعی می‌کنند به اعتقادات مردم لطمه وارد کنند و چون مسجد مقدس جمکران جایگاه بلندی در باور شیعی دارد و خاری در چشم دشمنان امام زمان‌(عج) است، بیشتر مورد هجوم قرار می‌گیرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه این مرجع تقلید ظهر نخستین روز عید نوروز در مسجد مقدس جمکران به انتقاد از پخش برخی فیلم‌های مستند در کشور گفتند: سی‌دی‌هایی را توزیع کرده‌اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می‌کند.

ایشان با نفی هرگونه تعیینی سال ظهور با انتقاد از برخی شایعات در این خصوص گفتند: اینها از حضور نسل جوان در مسجد مقدس هراس دارند اخیرا بعضی‌ها حرکات مشکوکی هم انجام داده‌اند که اعتقادات و عبادت‌های مردم را به مسایل سیاسی سوق می‌دهند.

این مرجع تقلید افزودند: صدمه‌هایی که اینها می‌خواهند وارد بکنند صدمه به اصل تشیع است، که از خیالات واهی آنان سرچشمه می‌گیرد،  و به زعم خود می‌خواهند، عقائد مردم را متزلزل کنند.

 حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی  با اشاره به خیزش اسلامی مردم مسلمان منطقه گفتند: در جهان اسلام، حوادث بزرگی رخ داده است، علی‌الخصوص در کشورهای مصر، تونس، بحرین، لیبی و یمن، مردم این کشورها چشم به دعای مسلمانان دوخته‌اند، حاکم، تونس و مصر رفتند، حاکمان بحرین، لیبی و یمن هم باید بروند چون مشروعیت خود را در بین مردم از دست داده‌اند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوروز و آثار معنوی آن یادآور شدند: اگر ما بخواهیم که به «احسن‌الحال» که در دعای تحویل سال وارد شده است برسیم حتما باید به حضور قلب در دعاها و عبادت‌های خودمان بیشتر توجه بکنیم و خودمان را در محضر خداوند متعال ببینیم، تا اینکه خدای متعال از ما بنده‌ها راضی باشد باید هوای نفس و شیطان درون خودمان را نابود بکنیم و این به دست نمی‌آید مگر با بندگی کردن خدای متعال و توجه به باری‌تعالی.

ایشان افزودند: داخل شدن در زمره بندگان خدا، تسلیم محض خدا بودن، معنای واقعی یا ایتها‌النفس المطمئنه است و رسیدن به احسن‌الحال هم با دعا و مقدمات بیرونی شروع می‌شود که باید مقدمات را خودمان فراهم بکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha