یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 248898
۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۸

مدیر مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع) لارستان خواستار رونق هرچه بیشتر دروس اخلاق در مدارس حوزوی سراسر کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر موسوی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: آن چه مهم است این که امروز ما باید از وجود اساتید اخلاق ممحض در حوزه ها نهایت استفاده را بکنیم و همان مباحث اخلاقی حوزه قدیم را با ادبیات جدید و متناسب با شیوه های روز در مدارس رونق ببخشیم.

وی همچنین افزود: در شرایط امروز جامعه ما که این همه سایت های اینترنتی و ماهواره ها و حتی موبایل ها سلامت اخلاقی و روانی جامعه و به خصوص نسل جوان را تهدید می کنند، اگر نسبت به مساله اخلاق در حوزه غافل باشیم ، آسیب زیادی را از این ناحیه می بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در ادامه با اشاره به این که در مدرسه امام علی بن ابیطالب (ع) لارستان به برپایی دروس اخلاق توجه زیادی می شود، گفت: چندی پیش ما در مدرسه از حضور استاد اخلاق جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای خزائلی بهره مند بودیم و چهار جلسه سخنرانی اخلاقی را برای طلاب این مدرسه که حدود 200 نفر هستند، ایراد نمود.

وی اضافه کرد: برنامه ای که ما داریم این است که به طور مرتب در هر ماه از حضور دو تن از اساتید اخلاقی به صورت تمام وقت در مدرسه استفاده کنیم تا از این طریق و با سخنان آن ها طلاب ما بیش از پیش با سنت و سیره سلف حوزه به ویژه در بحث اخلاق و تهذیب آشنا شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب (ع) لارستان ادامه داد: در همین راستا هم در هفته آینده از حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین کرمانی به مدت 4 روز در مدرسه استفاده خواهیم کرد و با توجه به این که وی در بحث عقاید شیعه متخصص هستند لذا این حضور در جهت پاسخ به شبهات گروه ها و فرقه های انحرافی بسیار ارزشمند خواهد بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha