سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024

امروز به توجه به زمینه و علاقه مردم جهان به اهل بیت (ع) باید کتاب‌هایی به زبان‌های خارجی نوشته و آن را در سطح دنیا توزیع نماییم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت­الاسلام والمسلمین خوشنویس در نشست گفتمان عقاید و اندیشه­ها که با موضوع جایگاه حضرت زهرا(س) از دیدگاه اهل سنت، برگزار شد با تاکید بر این که طلاب باید حتما در منازل خود کتاب­های قوی و مفید در رابطه با حضرت زهرا(س) داشته باشند، گفت: امروز طلاب باید بررسی کنند که کدام قسمت از دیدگاه یا زندگی حضرت زهرا(س) تألیف نشده و سپس به دنبال آن بروند و خود را در رابطه با حضرت زهرا(س) درگیر کرده و دراین زمینه کتاب بنویسند.

این محقق حوزه و دانشگاه با اشاره به علاقه زیادی مردم به حضرت زهرا(س) در خارج از مرزهای کشور یادآور شد: بنده سفرهای زیادی برای تبلیغ به خارج از کشور داشته­ و مشاهده کرده‌ام در این کشورها علاقه­زیادی به حضرت زهرا(س) وجود دارد لذا باید کتاب­های مفیدی در این زمینه با زبان­های رایج دنیا نوشته و به کشورهای مختلف ارسال نماییم.

وی با تاکید بر تسلط طلاب بر زبان های رایج دنیا تصریح کرد: توجه به زمینه و علاقه مردم جهان به اهل بیت (ع) باید کتاب‌هایی به زبان‌های خارجی نوشته و آن را در سطح دنیا توزیع نماییم.

مدیر مرکز تخصصی علوم حدیث قم با اشاره به اینکه در زمینه­های گوناگون می­­توان به جایگاه حضرت زهرا(س) در میان اهل سنت پی برد، خاطرنشان ساخت: تفسیر یکی از زمینه­هایی است که می­توان جایگاه حضرت زهرا (س) را به دست آورد، به طوری که ما بالغ بر 5 هزار تفسیر داریم که تقریبا نصف آن را شیعیان و مابقی را اهل سنت نوشتند و در این تفاسیر ائمه اطهار(ع) و علی­الخصوص حضرت زهرا(س) جایگاه ویژه­ای دارند.

*طلاب خطبه­های حضرت زهرا (س) را حفظ کنند

حجت­الاسلام والمسلمین خوشنویس در ادامه سخنان خود، زمینه­های دیگر به دست آوردن جایگاه حضرت زهرا(س) را کتب عقائد، فقه، ادبیات و تاریخ عنوان کرد و اذعان داشت: حضرت زهرا (س) در این کتاب­ها و موضوعات جایگاه والایی دارند و طلاب باید به دنبال آن بروند.

وی با اشاره به این که در بحث ادبیات، خطبه­های حضرت زهرا (س) همانند خطبه­های نهج­البلاغه است گفت: طلاب باید خطبه­ حضرت زهرا(س) را حفظ کنند؛ چرا که این خطبه معارفی ضروری برای طلاب محسوب می‌گردد.

این محقق حوزه و دانشگاه در پایان تأکید کرد: یکی دیگر از بزرگانی که طلاب باید بر روی شخصیت، زندگی، دیدگاه ایشان کتاب بنویسند، امام علی (ع) است، به طوری که از علامه امینی سوال شد که چرا کتاب الغدیر را نوشتید؟ مگر امروز کسی امام علی (ع) را نمی­شناسد؟ ایشان گفتند: امروز رسانه­های تبلیغی زیادی وجود دارد؛ اما سهم امام علی (ع) از این رسانه­ها تنها نیم درصد است و لذا باید بر روی ابعاد شخصیتی مختلف این امام عزیز کارهای فراوانی انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha