چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر‌العلوم گفت: امام خمینی(ره) روحیه انقلابی را در میان مسلمانان جهان و علمای اهل سنت بیدار کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام‌رضا بهروزلک در نشست بررسی بازتاب اندیشه‌های امام خمینی(ره) در جهان معاصر که در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار کرد: نقش امام(ره) در جهان اسلام، الگوی نقش عالم دینی در جامعه می‌‌باشد.

وی با اشاره به فقدان رهبری در انقلاب‌های منطقه گفت: امام خمینی(ره) در جامعه ما به عنوان مرجع و عالم دینی، فقیه و فیلسوف در عمل توانست رهبری را به جهان معرفی نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر‌العلوم بزرگترین نقش امام را بیداری روحیه انقلابی در میان ملت‌های مسلمان وعلمای اهل‌‌سنت معرفی کرد وگفت:‌ افکار و اندیشه‌های امام  خمینی(ره) تأثیرات فراوانی را در میان بزرگان و اندیشمندان اسلامی اهل سنت ایجاد کرد که امروز سبب بیداری مسلمانان جهان شده است.

وی با ابراز تأسف از برخی نظریه‌های اشتباه اندیشمندان درباره انقلاب‌های منطقه خاورمیانه گفت: امروز با توجه به عظمت حرکت انقلابی  ملت‌های مسلمان در جهان،‌ افرادی با اندیشه‌های غرب‌گرایانه تلاش دارند این جریان  را به نفع غرب مصادره نمایند و آن را حرکتی ناسیونالیسم و لیبریالیسم معرفی نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزلک افزود: این نظریه‌پردازان نسبت به این که انقلاب‌ها از نمازجمعه‌ها و صفوف نماز برخاسته است، بی‌توجه هستند.

وی در ادامه در تبیین ویژگی‌های اسلامی بودن جنبش‌ها در اندیشه امام خمینی(ره) اظهار داشت: ارائه یک نظریه سیاسی  اسلامی در حرکت‌های انقلابی نخستین ویژگی اسلامی بودن جنبش‌ها درنظر امام خمینی(ره) بود و در تاریخ معاصر شاهد جریان‌هایی هستیم که به عنوان جنبش اسلامی خود را معرفی کردند، ولی در ارائه نظریه سیاسی اسلامی ناتوان ماندند.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر‌العلوم (ع) خاطرنشان کرد: حضور روحانیت و استفاده از نماد‌های دینی در جنبش‌ها،‌ از دیگر دلایل اسلامی بودن انقلاب‌ها و جنبش‌ها می‌باشد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود روز‌آمدی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام خمینی(ره) معرفی کرد و گفت: در زمان امام خمینی(ره) دو چالش مهم که یکی استبداد داخلی و دیگری استبداد خارجی بود، که تفکرات فراوانی برای مقابله با آن وجود داشت‌، در این شرایط اندیشه امام خمینی(ره) وارد عرصه شد و اسلام را از عقب‌ماندگی تحمیل شده، نجات داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزلک اضافه کرد: امروز با گذشت بیش از 20سال از رحلت امام خمینی(ره) شاهدیم، جوانه‌هایی که ایشان ایجاد کرده  بودند، در جهان در حال بارورشدن و شکوفا شدن می‌باشد. البته دشمن تلاش دارد آن را منحرف نماید که مسلمانان باید بیدار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha