دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024

سردبیر نشریه فرانسوی‌زبان وحدت با تأکید بر این که امام علی (ع) قرآن ناطق بودند، گفت: سخنان امام علی (ع) برای همه بشریت راهگشاست.

دکتر سمیر سلیمان در گفتگو با سرویس بین‌الملل مرکز خبر حوزه، با اشاره به فضائل و شخصیت برجسته امام اول شیعیان گفت:‌ بعد از پیامبر خاتم نمی‌توان شخصیتی را مانند امام علی (ع) پیدا کرد؛ به طوری که فکر، صبر، اخلاق، مکتب و حکمت سیاسی این امام همام بی‌نظیر است.

وی یادآور شد: حق این امام عظیم با درس و بحث و نوشتن ادا نمی‌شود؛ به طوری که تمام کتابهایی که نوشته شده بخشی از فضائل ایشان است.

این اندیشمند لبنانی افزود: متأسفانه مردم حق این امام همام را ادا نکردند و ایشان ظلم‌های فراوانی را در زندگی متحمل شدند.

سردبیر نشریه فرانسوی زبان وحدت با تأکید بر این که امام علی (ع) قرآن ناطق بودند، اظهار داشت: سخنان ایشان برای همه بشریت راهگشاست.

دانش‌آموخته دانشگاه سوربن فرانسه، مکتب امام علی (ع) را تسکین‌دهنده و درمان آلام و دردهای بشر دانسته و گفت: امام علی (ع) الگوی کامل و جامعی بعد از پیامبر بود و در مکتب ایشان به همه ابعاد انسان توجه می‌شود.

وی، کلیه اتفاقات جهان اسلام را برگرفته از مکتب امام علی (ع) دانست و ابراز داشت: تأسیس جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان و آنچه در فلسطین می‌گذرد، برگرفته از درس شجاعت و آزادگی امام علی (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha