چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مهدی احدی - قزوین

حوزه/ بخاطر پول و مال دنیا، دین و آخرت خویش را ارزن از دست ندهیم، عزت را به جای ذلت انتخاب کنیم و عظمت به معنای واقعی را در زندگی مان ثبت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در تهران، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی، در حسینیه دستجردی های تهران با بیان این که هر نقص و اشکالی وجود دارد، در محصل است و در محصول نقصی نیست، گفت: اگر من بخواهم عابد و عارف بشوم، محصل هستم و محصول من، نماز و اشک و ناله و سحرخیزی است. بنابراین انسان باید بالاتر از اشک و نمازش باشد. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرمایند «بالاتر از هر کار خیری، صاحب خیر و کننده¬ی آن است». پس بالاتر از نماز، نمازگزار و بالاتر از روزه، فرد صائم است.

وی با اشاره به مقام والای حضرت علی(ع) از نگاه پیامبر(ص) افزود: در روایات نقل شده است که رسول اکرم(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) می فرمود «ای علی! بهشت مشتاق تو است». و در روایات دیگر مشتاق بودن بهشت به یاران حضرت علی(ع) همچون مقداد، سلمان و ابوذر نیز آمده است. در اینکه بهشت مشتاق می باشد، چون بهشت اثر و محصول است، و حضرت و یارانش محصل و بالاتر از بهشت هستند و همیشه محصل برتر از اثرش است.

این استاد حوزه با بیان اینکه همواره کمال، مشتاق کمال است، اظهار داشت: خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب "سرآغاز سرانجام" می گوید، هیچ¬وقت کامل مشتاق ناقص نیست. بلکه ناقص مشتاق کامل است، و اینکه می گویند بهشت مشتاق حضرت علی(ع) و یارانش است به این جهت که ایشان همچون بهشت کمال هستند و بنابراین کمال محتاج کمال است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی در پایان با تاکید بر اینکه مکتب امیرالمؤمنین(ع)، مکتب انسان پرور است، خاطرنشان کرد: محصل اباذر و سلمان و تحصیلات عالی شان هم مکتب علی(ع) و مکتب ولایت است. ما نیز باید این مکتب را دنبال کنیم تا همچون شیخ مفید و اباذر یکی از ارکان اربعه الهی بشویم. و لازمه¬ی آن این است که بخاطر پول و مال دنیا، دین و آخرت خویش را ارزن از دست ندهیم. و عزت را به جای ذلت انتخاب کنیم و عظمت به معنای واقعی را در زندگی مان ثبت کنیم. و سعی کنیم طوری زندگی کنیم که قطب برای حضرت ولی عصر(عج) باشیم و بتوانیم بخشی از جامعه و جوانان را هدایت کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha